Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Nieuwe medewerker toevoegen t.b.v. GIM

Wanneer u een nieuwe medewerker heeft, voegt u diens gegevens op de gebruikelijke manier toe aan Scenario Assurantie. Dit is beschreven in het onderwerp Medewerkers toevoegen. Als deze medewerker de GIM-koppeling moet gaan gebruiken, moet u aanvullend het volgende doen:

  1. De medewerker moet zijn ingedeeld bij een afdeling die is geautoriseerd voor GIM. Zie hiervoor het onderwerp Medewerkers voor GIM autoriseren.
  2. Deze medewerker moet een eigen digitaal paspoort krijgen, dat is gesteld op diens eigen e-mailadres. U kunt dit bij ABZ aanvragen op de website https://dp.abz.nl/.
  3. Als de nieuwe medewerker ook een geheel nieuwe werkplek krijgt waarop Scenario Assurantie nieuw is geïnstalleerd, zal de GIM-client geïnstalleerd moeten worden op die PC. Zie het onderwerp GIM-client installeren.

    Let op!

    Als er sprake is van een Terminal Server of een Citrix-server moet u rekening houden met de aanvullende instructies. Laat het installeren door uw systeembeheerder uitvoeren en inrichten. Zie ook het onderwerp GIM met Terminal Server of Citrix-server: aanvullende instructie.

  4. Bij Beheer > groep Inrichting > Administratie > Assurantiën > GIM > GIM-Instellingen moet het e-mail adres dat correspondeert met het digitaal paspoort worden ingevoerd.

    Wanneer er sprake is van een proxy-server moeten daarvoor ook de juiste gegevens worden ingevoerd, vraag hiervoor uw systeembeheerder naar de details.