RDW-mutaties bij betalingsachterstandBij een betalingsachterstand op een contract met een WAM-plichtige dekking, kunt u het kenteken afmelden bij de RDW. Er zijn verschillende manieren om dit te doen:
Muteren contract met afmelding premieachterstand Als u een verzekering muteert, die als laatste RDW-melding een afmelding met het type gebeurtenis Afmelding premieachterstand heeft, ziet u de volgende melding: Deze verzekering is wegens wanbetaling afgemeld bij de RDW. Wat wilt u doen? U heeft daarbij de volgende keuzes:
Handmatig weer aanmelden Een afmelding bij betalingsachterstand kunt u handmatig weer aanmelden. Zie ook het onderwerp Handmatig toevoegen RDW-melding vanuit het venster Overzicht contracten. Het veld Ingangsdatum vult u met de betaaldatum. Melding bij muteren schade Als u een schade invoert of wijzigt, wordt gecontroleerd of er een geldige dekking aanwezig was op de schadedatum. Als er een afmelding was bij de RDW en het type gebeurtenis van de laatste RDW-afmelding is Afmelding premieachterstand, dan ziet u de volgende melding: Vanaf [datum] is er geen dekking wegens niet tijdige premiebetaling | ||||