Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Contractversies vergelijken

Er kan met Scenario Assurantie een vergelijking worden gemaakt tussen twee contractversies. Hiermee kan voor de Back-Office inzichtelijk worden gemaakt wat een Front-Office medewerker heeft gewijzigd in een niet-definitieve mutatie. De verschillen worden in een venster getoond. U kunt hiervan een afdruk maken en/of het verschillendocument in een dossier opslaan.

Vergelijking maken

U kunt de vergelijking van de verschillende versies op diverse plaatsen starten.

  1. Kies in het lint voor:
    • Start > groep Openen > Relatie. Klik op Contracten, selecteer een contract, open het tabblad Gebeurtenissen, of
    • Start > groep Openen > Contract. Open het tabblad Gebeurtenissen, of
    • Contracten > groep Contracten > Muteren. Kies een contract en open het tabblad Gebeurtenissen
  2. Selecteer een versie van het contract. De versie moet aan de volgende eisen voldoen:
    • er moet meer dan één contractversie voor het betreffende contract aanwezig zijn
    • het mag niet de eerste contractgebeurtenis zijn
    • het versienummer mag niet 1 zijn
    • de versie hoeft niet definitief te zijn om de versieverschillen in te zien
  3. Ga naar groep Hulpmiddelen > Opties > Versies vergelijken. U komt in het venster Vergelijken versies contract.

    SNAG-00032

    Bovenin het venster vindt u enkele algemene gegevens van het contract. In de box Verschillen ziet u de Oude Waarde en de Nieuwe Waarde van de velden die in de kolom Naam Gegeven worden genoemd.

  4. Kies groep Hulpmiddelen > Opties > Rapport maken om de verschillen te kunnen afdrukken.

Automatisch opslaan in dossier

Het is mogelijk bij iedere definitieve wijziging automatisch het verschillendocument op te slaan in het dossier.

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Bedrijfsgegevens.
  2. Kies het bedrijf en open het tabblad Volmachtgegevens.

    Image-0102

  3. Rechtsonder vinkt u aan Bij definitief opslaan versieverschillen in dossier.
  4. In het veld eronder kunt u aangeven in welk soort dossier deze documenten moeten worden opgeslagen. U kunt hiervoor eventueel direct een nieuwe dossiersoort voor aanmaken.