Boeking staat niet in de rekening-courant
Bij de controle van de rekening-courant kan het voorkomen dat er een verschil is omdat een boeking niet in de rekening-courant is opgenomen, maar wel in uw administratie. Dit is mogelijk als de verrekenwijze onjuist is. Deze moet Betalingsregeling zijn. U kunt dit aanpassen, tenzij de post in een in- of excassobatch is opgenomen.
U maakt op onderstaande wijze een overzicht van de posten met een afwijkende verrekenwijze. Daarna leest u hoe u de verrekenwijze kunt aanpassen.
- Kies in het lint voor . Het venster Posten t.b.v. subadministratie wordt geopend.

- Selecteer in het veld Subadministratie de waarde Crediteur Assurantiën.
- Selecteer in het veld Relatie een verzekeraar. Wanneer u het veld leeg laat, wordt de lijst voor alle crediteuren vervaardigd.
- Vul het veld Tot en met boekperiode met de periode (mm-jjjj) waarvan u de rekening-courant controleert. Als u het veld leeg laat, krijgt u een overzicht van de alle openstaande posten.
- Vink het veld Alleen openstaande posten aan.
- Klik op Uitvoeren.
De lijst Overzicht openstaande posten wordt aangemaakt. Aan de hand van deze lijst past u de verrekenwijze in de posten aan. Dit doet u als volgt:
- Kies in het lint voor .
- Kies voor Wijzigen en selecteer de post die u wilt aanpassen.
- Controleer het veld Batchnummer: als dit veld gevuld is, is de post in een batch opgenomen. U kunt de betalingswijze dan niet aanpassen.
- Selecteer in het veld Verrekenwijze de waarde Betalingsregeling.
- Bewaar de gegevens.
Let op!
U kunt de wijziging niet terugzien op het tabblad Historie van de post.
|