Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Instellingen bedrijfsgegevens kantoormodule

Bij de kantoormodule geldt:

  • Het hoofdkantoor heeft inzage in alle gegevens van de (sub)kantoren.
  • Voor de kantoren onderling kunt u bepalen of gegevens mogen worden gedeeld met andere kantoren of moeten worden afgeschermd.

Het afschermen van de gegevens van de kantoren richt u als volgt in:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Bedrijfsgegevens.
  2. Kies Wijzigen en selecteer met Alt + i Infoknop het juiste bedrijf.
  3. Activeer het tabblad Instellingen. Aan de rechterkant van het venster, onder de kop Per kantoor, vindt u de onderstaande vinkvelden:

    Bedrijfsgegevens, inrichting per kantoor

  4. Vink de gewenste velden aan met behulp van de toelichting in de tabel

Veldnaam

Aangevinkt

Niet aangevinkt

Relaties behandelen

Relaties van alle kantoren worden getoond in het infovenster, maar alleen die van het eigen kantoor (en onderliggende kantoren) kunnen worden gewijzigd.

Relaties van alle kantoren worden getoond in het infovenster en kunnen worden gewijzigd.

Kantoor afschermen

Alleen relaties en contracten van het eigen kantoor (en onderliggende kantoren) worden getoond in het infovenster.

Relaties van alle kantoren worden getoond in het infovenster.

Medewerkers selecteren

U kunt bij taken en notities alleen medewerkers van het eigen kantoor (en onderliggende kantoren) en van het hoofdkantoor selecteren.

Daarmee worden ook de taken in de widget Taken beperkt tot de taken van het eigen kantoor, ook in de maximale variant. Dit geldt ook voor de widgets Notities en Afspraken.

Bij taken en notities zijn medewerkers vanuit alle kantoren beschikbaar.

Productvervaardiging

Kantoor(naam) wordt zichtbaar in het venster Productvervaardiging hiermee kunt u de correspondentie per kantoor selecteren/verzenden. Dit geldt alleen voor producten die door medewerkers van het (sub)kantoor gemaakt worden.

Kantoor wordt niet toegevoegd aan de lijst voor productvervaardiging.

1e taakregel opstarten als notitie

Hiermee wordt automatisch gekozen voor het kantoor waar de ingelogde medewerker aan is gekoppeld.

U stelt dit in één keer in voor het gehele bedrijf. Het geldt dus voor alle medewerkers van het bedrijf.

Vervolgens kunt u deze taak opslaan voor een afdeling van uw eigen kantoor of een afdeling van een ander kantoor. Het maakt daarbij niet uit of u een relatie behandelt die aan uw eigen of een ander kantoor is gekoppeld.

U overschrijft hiermee de default. Nadat de taak is opgeslagen kunt u de afdeling niet meer aanpassen.

Wanneer u een taak aanmaakt, of een eerste taakregel van een samengestelde taak, wordt daarin automatisch gekozen voor het kantoor waar de betrokken relatie aan is gekoppeld.

  1. Bewaar de gegevens.