Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Basisselecties stap 1

In dit onderwerp leest u hoe u de eerste stap van een basisselectie maakt. Meer informatie over de basisselecties vindt u in het onderwerp Basisselecties.

  1. Kies in het lint voor Bureau > groep Selecties > WijzigenSelecties > Basisselecties. Het venster Basisselecties wordt geopend met het tabblad Stap 1.

    Venster Stap 1 Basisselectie

  2. Kies voor Nieuw. Het veld met het selectienummer wordt automatisch gevuld. U kunt dit veld niet wijzigen.
  3. Vul het veld Selectienaam met een duidelijke naam, zodat uw collega's de selectie ook kunnen gebruiken.
  4. Selecteer in het veld Bibliotheek de bibliotheek waarin u de selectie wilt opslaan.

    Als u gebruik wilt (laten) maken van Uitvoeren selecties is een bibliotheek verplicht. Zie ook het onderwerp Selectie direct uitvoeren.

  5. Selecteer in het veld Soort selectie het bestand waaruit u wilt selecteren.

    U kunt dit zien als het kiezen van een kaartenbak, waarvan u later gaat aangeven welke kaarten u daaruit wilt inzien. Zie hiervoor het onderwerp Basisselecties: soort selectie kiezen.

    In het voorbeeld is gekozen voor een selectie van alle relaties die geen partner hebben, maar wel een of meer kinderen, deze gegevens komen uit het bestand Relaties.

  6. Geef in het veld Soort uitvoer aan op welke manier u de resultaten van de selectie wilt zien.

    U kunt kiezen uit de volgende uitvoersoorten:

    • Excelbestand
    • Lijst
    • Mailing
    • Tekstbestand
  7. Het vinkje in het veld Standaardcriteria laat u staan.

    Hiermee worden automatisch overleden relaties buiten de selectie gelaten. Ook als de Code mailen op niet mailen staat, wordt de relatie niet in de selectie opgenomen.

  8. Klik op de knop Volgende. U gaat naar stap 2. Zie verder het onderwerp Basisselecties stap 2.