Back-up maken van DIAS AssurantieHet is belangrijk dat u regelmatig een reservekopie van uw DIAS Assurantie-omgeving maakt. Problemen als netwerkstoringen, menselijke fouten en verkeerde aanlevering van data kunnen ervoor zorgen dat DIAS Assurantie niet meer werkt zoals u mag verwachten. Wanneer de problemen zo groot zijn dat DIAS Software de bestanden niet (op redelijke termijn) kan herstellen, is het voor uw bedrijfsvoering efficiënter een back-up terug te zetten. Als assurantie-tussenpersoon weet u als geen ander hoe groot de schade zou kunnen zijn bij diefstal, brand en andere rampen die uw administratie kunnen treffen. U kunt de schade beperken door te zorgen voor een goed proces voor het maken van reservekopieën. Met een back-up maakt u eenvoudig reservekopieën van door u geselecteerde bestanden (bijvoorbeeld ook uw e-mail correspondentie). U plaatst deze bijvoorbeeld op een externe server of een gegevensdrager. Bij calamiteiten kan de back-up op het originele netwerk worden teruggeplaatst, of op een (tijdelijk) ander netwerk of PC vanwaar u uw bedrijfsvoering voort wilt zetten. Het maken van een back-up kunt u door uw systeembeheerder laten automatiseren. U kunt ook handmatig een back-up maken van DIAS Assurantie. Vraag uw systeembeheerder naar de details.
Het maken van een back-up moet regelmatig gebeuren. Het advies is om dat minstens dagelijks te doen en de backups te bewaren met het volgende principe:
Met deze methode voorkomt u dat u alleen een recente reservekopie heeft, waarin mogelijk al een fout zit zonder dat u het weet (virusbesmetting, kapot bestand). U kunt zo terugvallen op een back-up waarin de fout nog niet voorkomt. Het maken van een back-up kan geautomatiseerd worden. Vraag uw systeembeheerder naar de mogelijkheden of maak gebruik van de DIAS Software Online Back-up. | ||||