Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Dossiervorming met Aplaza

Bij Aplaza bestaat de mogelijkheid dat de verzekeraar documenten meestuurt vanuit de mutaties op het extranet. Wanneer er documenten teruggekoppeld worden,

  • wordt het document in een dossier geplaatst, of
  • moet u het document handmatig aan een dossier koppelen.

De dossiervorming staat los van het gebruik van DBS. Zie daarvoor het onderwerp Documenten en Berichten Service.

Automatisch aan een dossier koppelen

Om een document automatisch in het juiste contractdossier te laten plaatsen, moet u dit inrichten in de instellingen van Scenario Assurantie. Dit werkt hetzelfde als met de GIM-koppeling. De inrichting is beschreven in het onderwerp Dossiervorming GIM-berichten.

Documenten handmatig aan een dossier koppelen

Wanneer documenten uit een Aplaza-koppeling niet automatisch in een contractdossier geplaatst kunnen worden, krijgt u hiervan een melding. U moet dan onderstaande handelingen uitvoeren:

  1. Kies in het lint voor Bureau > groep Correspondentie > Wijzigen Inkomend > Ongekoppeld. Het venster Selecteren documenten wordt geopend.
  2. Open het dossier waaraan u het document wilt koppelen. Het venster Muteren dossier moet geopend zijn.
  3. Selecteer in het venster Selecteren documenten het document dat u aan het geopende dossier wilt koppelen.
  4. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Opnemen in geopend dossier.
  5. Bewaar de wijzigingen in het dossier.