Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Evenement-acties

In een evenement legt u vast bij welke wijziging iets moet gebeuren. Wat er moet gebeuren, legt u vast in een evenement-actie.

U kunt

  • Vooraf een evenement-actie inrichten. Deze selecteert u in het veld Evenement actie van een evenement selecteren met de knop Alt + i Infoknop
    1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Workflow > Evenement actie. Het venster Evenement acties wordt geopend.
    2. Kies voor Nieuw.
  • In het veld Evenement actie kiezen voor Toevoegen. U maakt zo direct vanuit het evenement een nieuwe evenement-actie aan.

De evenement-actie maakt u als volgt aan:

Voorbeeld evenement actie voor adreswijziging relatie

  1. Geef de actie een naam in het veld Actie naam. Onder deze naam kunt u de actie later terugvinden.
  2. In het veld Omschrijving kunt u een toelichting geven op de naam van de actie.
  3. Activeer de box Taken. Als er bij deze actie geen taken horen, gaat u verder met het toevoegen van producten.
  4. Kies Toevoegen.
  5. Selecteer een taak (planning) die u aan de evenement-actie wilt koppelen. Daarmee koppelt u de taak ook aan het evenement waarin deze evenement-actie wordt gebruikt.
    • U kunt één of meer taken toevoegen die u hiermee direct aan de actie koppelt. Door toevoegen te kiezen heeft u de keuze uit de planningen die al in Scenario Assurantie zijn ingericht.
    • U kunt hier eventueel een nieuwe planning aanmaken met de knop Toevoegen. De planning met de planningregels als een taak met taakregels ziet u in het activiteitenoverzicht wanneer de actie van het evenement wordt uitgevoerd.
  6. Activeer de box Producten.
  7. Kies Toevoegen.

    Er verschijnt een informatievenster met bestaande producten (tekst lay-outs), zoals standaardbrieven, polisbladen (in geval van volmacht) etc.

    • U kunt in de box Producten één of meerdere tekst lay-outs opnemen. Het is niet mogelijk om meerdere type producten door elkaar heen te gebruiken.
    • Bijvoorbeeld: U heeft gekozen voor Type product Polisdocumenten nadat u deze keuze heeft bevestigd kunt u nogmaals kiezen voor Toevoegen. Vervolgens worden in het informatievenster alleen de tekst lay-outs getoond met Type product Polisdocumenten. Als u een brief zou willen versturen vanuit de prolongatie dan werkt dit alleen als de tekst lay-out is aangemaakt vanuit Type product Polisdocumenten.
  8. Selecteer het product en klik op Kies.
  9. Op de tabbladen Actie gebruik Relatie/Document, Actie gebruik Assu/Financieel en Actie gebruik schade van het venster Evenementen acties kunt u zien voor welke evenementen de actie gebruikt wordt. Deze tabbladen worden automatisch gevuld.

    Bij een nieuwe evenement-actie zijn deze tabbladen niet gevuld.

  10. Bewaar de evenement-actie.