Lijst lay-out definiëren
De standaard lijsten zoals genoemd in het onderwerp Selectie als lijst uitvoeren kunt u aanvullen met eigen lijsten. Hoe u deze maakt leest u in dit onderwerp.
Zorg dat u weet wat u wilt met de lay-out voordat u deze aanmaakt:
- Welke gegevens wilt u opnemen in het uiteindelijke overzicht?
- Op welke plaats wilt u de verschillende gegevens zien staan?
- Is het een overzicht voor een selectie die is gestart in de entiteit Relatie of in de entiteit Contract?
- Als hulpmiddel kunt u een selectie als standaard lay-out uitvoeren en op de afdruk aangeven wat u anders wilt.
De lijst maakt u als volgt:
- Kies in het lint voor . Het venster Lijst lay-out wordt geopend.

- Kies voor Nieuw.
- Geef uw lijst een naam in het veld achter het veld Nummer.
- Selecteer in het veld Gebaseerd op een van de volgende waarden:
- Relatieoverzicht voor selecties die gemaakt zijn vanuit de entiteit Relatie.
- Contractoverzicht voor selecties die gemaakt zijn vanuit entiteit Contract.
- Selecteer in het veld Plaats paginanummer de plaats waar u het paginanummer op het overzicht wilt zien.
- Selecteer in het veld Plaats datum de plaats waar u de datum op het overzicht wilt zien.
- Selecteer in het veld Printformaat de oriëntatie van het overzicht:
- Landscape voor een overzicht in de breedte: u kunt meer kolommen naast elkaar plaatsen.
- Portrait voor een overzicht in de lengte: er passen meer regels in het overzicht.
- Activeer het tabblad Indeling.

Hier voegt u de onderdelen van de lijst toe:
Daarnaast kunt u subtotalen opnemen, en een transport van de totaaltellingen. Zie de onderwerpen
- Bewaar de gegevens.
|