Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Lijst lay-out definiëren

De standaard lijsten zoals genoemd in het onderwerp Selectie als lijst uitvoeren kunt u aanvullen met eigen lijsten. Hoe u deze maakt leest u in dit onderwerp.

Zorg dat u weet wat u wilt met de lay-out voordat u deze aanmaakt:

  • Welke gegevens wilt u opnemen in het uiteindelijke overzicht?
  • Op welke plaats wilt u de verschillende gegevens zien staan?
  • Is het een overzicht voor een selectie die is gestart in de entiteit Relatie of in de entiteit Contract?
  • Als hulpmiddel kunt u een selectie als standaard lay-out uitvoeren en op de afdruk aangeven wat u anders wilt.

De lijst maakt u als volgt:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Lay-outs > Lijst lay-out. Het venster Lijst lay-out wordt geopend.

    SNAG-0186

  2. Kies voor Nieuw.
  3. Geef uw lijst een naam in het veld achter het veld Nummer.
  4. Selecteer in het veld Gebaseerd op een van de volgende waarden:
    • Relatieoverzicht voor selecties die gemaakt zijn vanuit de entiteit Relatie.
    • Contractoverzicht voor selecties die gemaakt zijn vanuit entiteit Contract.
  5. Selecteer in het veld Plaats paginanummer de plaats waar u het paginanummer op het overzicht wilt zien.
  6. Selecteer in het veld Plaats datum de plaats waar u de datum op het overzicht wilt zien.
  7. Selecteer in het veld Printformaat de oriëntatie van het overzicht:
    • Landscape voor een overzicht in de breedte: u kunt meer kolommen naast elkaar plaatsen.
    • Portrait voor een overzicht in de lengte: er passen meer regels in het overzicht.
  8. Activeer het tabblad Indeling.

    SNAG-0196

    Hier voegt u de onderdelen van de lijst toe:

    Daarnaast kunt u subtotalen opnemen, en een transport van de totaaltellingen. Zie de onderwerpen

  9. Bewaar de gegevens.