Mailing opslaan in dossier
Een te vervaardigen mailing kunt u in de dossiers van uw relaties opnemen. Als u dit wenst dan kunt u dit in de kenmerken uw tekst lay-out aangeven. Dit doet u voordat u de mailing maakt.
U doet dit als volgt:
- Kies in het lint voor .
- Kies voor Wijzigen en selecteer de tekst lay-out die u voor uw mailing wenst te gebruiken.
- Selecteer bij Dossiervorming de keus Automatisch in standaarddossier of Automatisch in dossier.
Wanneer u alleen de omschrijving in het dossier wilt terugzien vinkt u het veld Alleen het kenmerk aan. In het dossier kunt u later zien dat de mailing is verzonden.
In het veld Omschrijving staat de omschrijving van de tekst lay-out. Door een goede naam te kiezen is het duidelijk welke mailing is verzonden. U kunt door te kiezen voor Alleen het kenmerk bij de relatie niet meer zien wat de inhoud was van het verzonden document.
Let op! Selecteer bij Dossiervorming niet de keuze Handmatig toewijzen aan dossier. Doet u dit wel, dan moet u bij het definitieve vervaardigen van de mailing elk document handmatig aan een dossier toewijzen! Een zeer tijdrovende en ongewenste situatie.
- Bewaar de gegevens.
- Maak de mailing aan zoals beschreven in het onderwerp Mailing vervaardigen.
|