Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Meldingen tijdens het uitvoeren van een GIM-transactie

Bij het uitvoeren van een GIM-koppeling kunt te onderstaande meldingen te zien krijgen:

  • De datasectie ontbreekt

    Deze melding duidt op een probleem met het gebruikerscertificaat (digitaal paspoort).

    Het certificaat moet

    • geldig zijn; en
    • correct geïnstalleerd zijn op de PC.
    • Het e-mailadres dat aan het certificaat is gekoppeld moet in Scenario Assurantie staan. Zie ook het onderwerp Installatie en inrichting van GIM.

    Wanneer er een probleem is met het certificaat kunt u het paspoort testen op de site van ABZ. Aan de hand van het testresultaat kunt u deze

    • daar intrekken en opnieuw ophalen; of
    • opnieuw importeren als u de oude ergens heeft opgeslagen.

    Let op! Het intrekken en opnieuw ophalen van het digitaal paspoort is niet kosteloos.

  • Invalid argument e-mail is null or empty

    Deze melding wordt veroorzaakt doordat het e-mailadres dat bij het digitaal paspoort hoort, niet in Scenario Assurantie staat ingesteld voor gebruik door de GIM. U kunt dit e-mailadres invoeren zoals beschreven in het onderwerp Installatie en inrichting van GIM.