Meldingen tijdens het uitvoeren van een GIM-transactie
Bij het uitvoeren van een GIM-koppeling kunt te onderstaande meldingen te zien krijgen:
- De datasectie ontbreekt
Deze melding duidt op een probleem met het gebruikerscertificaat (digitaal paspoort).
Het certificaat moet
- geldig zijn; en
- correct geïnstalleerd zijn op de PC.
- Het e-mailadres dat aan het certificaat is gekoppeld moet in Scenario Assurantie staan. Zie ook het onderwerp Installatie en inrichting van GIM.
Wanneer er een probleem is met het certificaat kunt u het paspoort testen op de site van ABZ. Aan de hand van het testresultaat kunt u deze
- daar intrekken en opnieuw ophalen; of
- opnieuw importeren als u de oude ergens heeft opgeslagen.
Let op! Het intrekken en opnieuw ophalen van het digitaal paspoort is niet kosteloos.
- Invalid argument e-mail is null or empty
Deze melding wordt veroorzaakt doordat het e-mailadres dat bij het digitaal paspoort hoort, niet in Scenario Assurantie staat ingesteld voor gebruik door de GIM. U kunt dit e-mailadres invoeren zoals beschreven in het onderwerp Installatie en inrichting van GIM.
|