Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Soort document, tabel Code soort document

Om beter te kunnen zoeken en sorteren, kunt u per tekst lay-out aangeven wat voor soort document het betreft. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Polisblad
  • Mailing
  • Overzicht

U kunt op de volgende manier een Soort document toevoegen.

  1. Klik met de rechtermuisknop in het veld Soort document.
  2. Kies Toevoegen. Het venster Code Soort Document wordt geopend.

    Venster Code soort document

    Vul de velden van het venster:

Veld

Toelichting

Omschrijving

Hier typt u de naam van het soort document. Dit is uitsluitend voor uw bedrijfsvoering. Een klant krijgt de naam van een soort document niet te zien in de correspondentie.

Fysiek verzenden

Hiermee kunt u aangeven of het papieren (fysieke) origineel van een document binnen uw bedrijf moet worden verzonden. Bijvoorbeeld om

  • de juiste handtekeningen erop te laten zetten, of
  • het origineel apart te archiveren

Archiveren toegestaan

Wanneer u dit veld aanvinkt, kunt u het document dat met deze code in de tekst lay-out is gemaakt naar een ander dossier overhevelen (bijvoorbeeld een Soort dossier = Archief).

Is beschikbaar in DPM, Documenten exporteren vanaf

Alleen beschikbaar wanneer u van de Digitale Polismap gebruikmaakt.

Soort dossier

Hiermee kunt u een bepaald soort document altijd koppelen aan een bepaald soort dossier wanneer u dit via de documentenverwerking (scannen, vanuit Aplaza) opslaat.

Wanneer u in het venster Tekst lay-out een waarde in het veld Soort dossier kiest, wordt bij het maken van een product die soort dossier gekozen. Dus niet de waarde die u onder Soort document heeft ingericht.

Soort document Aplaza DBS

Bijlagen die met Aplaza DBS terugkomen, kunnen een bepaald type hebben en worden met deze code in een van te voren bepaald dossier opgeslagen.

  1. Bewaar de gegevens.