Voorbereiding installatie Aplaza
Om de installatie van Aplaza vlot te kunnen laten verlopen, moet u onderstaande handelingen uitvoeren voordat Aplaza daadwerkelijk wordt geïnstalleerd. Enkele dagen voor de geplande installatie wordt u door een Aplaza-medewerker gebeld met de vraag of het is gelukt deze voorbereidende werkzaamheden uit te voeren.
Let op!
Als u gebruik maakt van Scenario Assurantie SE zonder Standaard Inrichting Assurantiën (SIA) of Scenario Assurantie SL met Standaard Inrichting (geen SIA) dan kunt u geen gebruik maken van de Aplaza-koppeling. In beide gevallen geldt dat u eerst de licentie voor SIA moet aanvragen. Neem hiervoor contact op met de Afdeling Customer Service.
Na de inventarisatie kunt u het onderstaande doen. U krijgt hierover documentatie na het inventarisatiegesprek.
- Map aanmaken
Voor verschillende stappen is het nodig een directory Aplaza te hebben op uw netwerk. U kunt deze map vast aanmaken. U kunt deze map bijvoorbeeld plaatsen in dezelfde directory als Scenario Assurantie.
- Digitaal Paspoort Medewerkers
Het digitale paspoort moet geïnstalleerd worden bij de medewerkers die met Aplaza gaan werken. Het delen van één Digitaal Paspoort door verschillende medewerkers wordt niet door Aplaza ondersteund.
- E-mailadressen controleren
In de bedrijfsgegevens van Scenario Assurantie en bij de medewerkers die in Scenario Assurantie staan geregistreerd, moet een e-mailadres aanwezig zijn. U controleert dit op onderstaande manier:
Bedrijfsgegevens:
- Kies in het lint voor .
- Kies Wijzigen en selecteer het bedrijf waarvan u het emailadres wilt controleren of invoeren.
- Controleer of het veld E-mailadres gevuld is (met het juiste emailadres). Pas dit eventueel aan.
- Controleer of het tabblad Indeling of er minstens één afdeling is die is geautoriseerd voor GIM vanuit contract (er moet een vinkje voor dit veld staan).
- Bewaar de wijzigingen.
Medewerkers:
- Kies in het lint voor .
- Kies Wijzigen en selecteer een van de medewerkers die met Aplaza moet werken.
- Controleer of het veld E-mailadres gevuld is. Het e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres van het digitale paspoort. Pas eventueel het e-mailadres in de medewerkergegevens aan.
- Controleer of de medewerker is gekoppeld aan een afdeling. Deze afdeling moet geautoriseerd zijn voor GIM vanuit contract (zie Bedrijfsgegevens hierboven).
- Bewaar de wijzigingen.
- Herhaal dit voor alle medewerkers die met Aplaza moeten werken.
- De Aplaza-toolbar downloaden en installeren.
Om van Aplaza gebruik te kunnen maken is het nodig de Aplaza-Toolbar te downloaden en te installeren. Hoe u dit doet is beschreven in het onderwerp Toolbar Aplaza vervangen. De stap Verwijderen oude toolbar kunt u daarbij overslaan.
Let op!
Wanneer u werkt met Terminalserver of Citrix, logt u lokaal in op de server. U installeert de toolbar dan op het Control Panel met de optie Toevoegen software.
- De Dias-licentie aanpassen
Het aanpassen van de licentie gebeurt automatisch. U kunt een paar dagen voor de installatie controleren of de licentie inderdaad al is aangepast. U controleert dit door in het lint te kiezen voor .
|