Toelichting venster Muteren document
In dit onderwerp vindt u een toelichting op de velden in het venster Muteren document. Het venster Muteren document ziet u als u een document in Scenario Assurantie opent, of als u een document aan Scenario Assurantie wilt toevoegen. Het venster ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Veld
|
Toelichting
|
Nummer
|
Het unieke nummer van het document in Scenario Assurantie. U kunt dit niet wijzigen.
|
Sleutel
|
De unieke sleutel van dit document. Scenario Assurantie gebruikt dit nummer om het document aan de gegevens over het document te koppelen. U kunt de sleutel niet wijzigen.
|
Aantekeningen
|
Het tekstveld Aantekeningen kunt u gebruiken om aantekeningen over het document te maken.
|
Omschrijving
|
Dit is het veld dat u gebruikt om een unieke, begrijpelijke naam aan het document te geven.
|
Type document
|
Het type document wordt bepaald door waar het vandaan komt, bijvoorbeeld Outlook bericht of Word document.
|
Soort document
|
U bent vrij om de tabel met soorten document samen te stellen. Dit gegeven gebruikt u bijvoorbeeld om sneller het juiste document te kunnen vinden in een dossier of in het totaaloverzicht.
|
Datum, Tijd
|
De datum en de tijd waarop het document is aangemaakt of aan Scenario Assurantie is toegevoegd. Dit is de systeemtijd. U kunt dit niet wijzigen.
|
Afzender
|
Dit veld wordt alleen ingevuld bij een e-mail ingestuurd vanuit MS outlook. Op dat moment wordt automatisch de naam uit het veld Van overgenomen.
In alle andere gevallen, zoals eigen documenten of documenten die via Aplaza binnen komen, wordt dit veld niet (automatisch) door DIAS gevuld.
|
Aangemaakt door
|
Hier ziet u wie het document heeft aangemaakt.
|
Fysiek verzenden
|
Het veld Fysiek verzenden is een informatief veld. U kunt er mee aangeven dat het document ook in fysieke vorm (op papier) binnen de organisatie verzonden moet worden.
|
Resultaat
|
Hier ziet u of een offerte al dan niet is goedgekeurd door de klant. Deze informatie komt uit de koppeling met DIAS EEN.
|
Bij het toevoegen van een document ziet het venster er uit als onderstaand als u de licenties DIS of Workflow gebruikt:

De extra velden die u hier ziet zijn de volgende:
Veld
|
Toelichting
|
zoeken via
|
De gegevens van de relatie, het contract of de schade kunt u zoeken met de velden zoeken via en zoeken naar.
|
zoeken naar
|
Zodra u in één van de zoeken naar velden een relatie, contract of schade heeft geselecteerd, kunt u het document aan een werkmap of dossier koppelen.
U hoeft maar één van de drie velden zoeken naar te vullen.
|
Machtiging
|
Als een document van het type Machtiging is, en u heeft de juiste relatie geselecteerd, selecteert u hier de machtiging waaraan het document gekoppeld moet worden.
|
Voor rekening
|
Wanneer een document aan een machtiging is gekoppeld, ziet u in dit veld ter controle het rekeningnummer waar de machtiging voor is afgegeven.
|
Werkmap
|
U vinkt het veld Werkmap aan als u al wel weet aan welke relatie, schade of contract het document gekoppeld moet worden, maar u nog niet weet welk dossier.
U kunt bijvoorbeeld besluiten dat een postkamer de documenten in de werkmap plaatst en dat de relatiebehandelaar de documenten behandelt en daarbij in het juiste dossier plaatst.
|
Dossier
|
Hier selecteert u het dossier waarin u het document wilt opslaan. Als u het veld Werkmap heeft aangevinkt, kunt u geen dossier kiezen.
|
Op het tabblad Dossiers ziet u in welke dossiers het document is opgeslagen. U kunt deze gegevens hier niet wijzigen.
|