Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Specificatie betalingsregeling maken

Vanuit het venster Financiële afspraak kunt u een specificatie van de betalingsregeling maken. Het voorstel moet geactiveerd zijn, zie het onderwerp Voorstel gespreide betalingsregeling activeren.

De specificatie maakt u als volgt:

  1. Kies hiervoor in het vensterlint van het venster Financiële afspraak voor groep Hulpmiddelen > Specificatie.

    Het rapport Specificatie termijnbedrag wordt geopend.

  2. Kies in het vensterlint voor groep Overig > Opnemen in dossier. als u de specificatie in het standaarddossier van de relatie wilt opslaan.

    U krijgt een bevestiging van het opslaan te zien.

  3. Klik op OK om de melding te sluiten.
  4. Sluit het venster Specificatie termijnbedrag met de knop Afsluiten.
  5. Bewaar de wijzigingen.

In de specificatie ziet u onder meer:

  • Reeds vervallen posten
  • Saldo van de regeling
  • Nog te prolongeren posten (en hoe vaak deze nog zullen prolongeren)
  • Totaal te incasseren bedrag
  • Nog te voldoen
  • Berekend termijnsaldo
  • Eventuele opmerkingen