Ongekoppelde DBS-documenten
Het kan voorkomen dat een met DBS opgehaald document niet automatisch aan een dossier gekoppeld wordt. Het document wordt dan bij de ongekoppelde documenten geplaatst. U raadpleegt deze documenten door in het lint te kiezen voor . Het venster Selecteren documenten wordt geopend.
Mogelijke oorzaken waardoor het document niet automatisch gekoppeld kon worden zijn:
- Er wordt op basis van polisnummers gekoppeld. Het polisnummer in uw administratie moet identiek zijn aan het aangeleverde polisnummer in het document. Eventuele voorloopnullen worden door Scenario Assurantie gecorrigeerd waardoor automatische dossiervorming mogelijk is.
- Er wordt op basis van POR-code/verkorte POR-code gekoppeld. De POR-code (bijvoorbeeld: A059) en/of verkorte POR-code (bijvoorbeeld: A05) in uw administratie moet identiek zijn aan de aangeleverde POR-code/verkorte POR-code in het document.
- Wellicht komt het polisnummer meerdere keren voor in Scenario Assurantie? Zo ja, dan weet Scenario Assurantie niet aan welk contract dit document moet worden gekoppeld.
- Wat staat er vermeld bij Dossiervorming contract correspondentie via berichtenservice (GIM-instellingen)? Als daar iets anders staat dan Automatisch in (standaard)dossier, dan wordt dit document niet gekoppeld.
- Als bovenstaande zaken geen verklaring geven voor dit probleem dan ontvangt de Servicedesk graag van u het logbestand. De logbestanden kunt u terugvinden in ?:\DIASAFI\Diamant\Data\Logfiles. De bestandsnaam is bijvoorbeeld GRS_Corresp_N013_4.log
|