Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

De dienst Aplaza - EMS Berichtendienst inrichten

Voor de EMS-postbus (in gebruik voor communicatie met Voogd en Voogd) kunt u een algemene gebruikersnaam instellen. Deze geldt voor alle gebruikers. Dit maakt het onderhoud op deze gegevens makkelijker.

U richt dit als volgt in:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Aplaza > Gebruikersbeheer. Het venster Aplaza gebruikersbeheer wordt geopend.
  2. Selecteer in de box Aangesloten diensten met toegang op basis van gebruikersnaam en wachtwoord de dienst Aplaza - EMS Berichtendienst.
  3. Kies voor Wijzigen. Het venster APLAZA toegang extranet wordt geopend. Dit ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

  4. Vink het veld Persoonlijke toegang per gebruiker collectief aanpassen aan.
  5. Voer de juiste gegevens in voor de velden Gebruikersnaam en Wachtwoord.
  6. Vink het veld Toepassen op alle Aplaza gebruikers aan.

    Laat u dit veld leeg, dan gelden de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord alleen voor de ingelogde gebruiker.

  7. Kies voor Uitvoeren.
  8. De namen van alle gebruikers staan in de box Persoonlijke toegang per gebruiker.
  9. Bewaar de wijzigingen.

Als u een nieuwe gebruiker aanmaakt, worden de collectieve gegevens als default ingevuld. U kunt deze eventueel aanpassen.