Achtergrond van setmailen
Met setmailen kunt u correspondentie op verschillende manieren verzenden naar uw relaties. U heeft daarbij de keuze uit:
- Afgedrukte brief
Er moet een adressering op de brief staan. Gegevens over uw bedrijf, zoals het logo, staan al op het briefpapier.
- E-mail
Een adressering is niet nodig. Gegevens over uw bedrijf, zoals het logo, moeten in de e-mail worden opgenomen, maar misschien wilt u ook een disclaimer in de e-mail opnemen.
- Bijlage van een e-mail
Een complete adressering is niet nodig, omdat de boodschap via e-mail wordt verzonden. U kunt wel de lay-out van de afgedrukte brief gebruiken, maar alle gegevens die op het briefpapier staan moeten in de lay-out worden opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld het logo en bedrijfsgegevens.
U heeft bij deze manier van aanbieden een aparte tekst nodig voor de e-mail waarin de correspondentie als bijlage is opgenomen. Deze tekst wordt de Aanbieding genoemd.
In alle gevallen geldt dat de verpakking van de boodschap (adressering, bedrijfsgegevens, logo) Tekstblok aanhef wordt genoemd. Hierin staan bijvoorbeeld
- adressering
- bedrijfsgegevens
- logo
- stijlopmaak
Terwijl u bezig bent met een relatie, maakt u één of meer documenten aan. Deze worden 'opgespaard' tot u het venster met relatiegegevens afsluit. Daarna krijgt u alle documenten in een overzicht te zien, zodat deze eventueel aangepast kunnen worden. Wanneer u op OK klikt, wordt de e-mail met de bijlagen aangemaakt en, als u dat zo heeft aangegeven, verzonden.
|