Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Toelichting berichten- en documentenstroom

Voor de berichten- en documentenstroom in DIAS Assurantie gelden vanaf versie 4.0.4.1 de onderstaande uitgangspunten.

 

  • Zonder het aanzetten van de functies Accorderen van mutaties en Agent producten versturen in het venster Muteren bedrijfsgegevens volgen zowel het POR-bericht als de documenten de bestaande route. Het bericht wordt aangemaakt een klaargezet voor verzending naar Solera. De documenten volgen de instellingen in de lay-out en komen via het menupad Bureau > Correspondentie > UItgaand terecht in Uitgaand of in Bureau > Correspondentie > Uitgaand per kantoor (afhankelijk of in het venster Muteren bedrijfsgegevens de functie Productvervaardiging per kantoor aanstaat).

 

  • Als alleen de functie Accorderen van mutaties aanstaat in het venster Muteren bedrijfsgegevens, dan wordt het POR-bericht aangemaakt, worden de documenten opgemaakt waarna deze ter accorderen worden gezet. Pas na het accorderen van de mutatie verschijnen de documenten bij Bureau > Correspondentie > Uitgaand > Uitgaand of in Bureau > Correspondentie > Uitgaand > Uitgaand per kantoor en wordt het POR-bericht opengesteld voor verzending naar Solera.

 

  • Zodra de functie Agent producten versturen wordt gebruikt, al dan niet samen met Accorderen van mutaties, en er is voor de betreffende agent een speciale koppeling ingericht, dan gaat de inrichting voor de afhandeling van documenten bij de agent een rol spelen. De onderstaande tabel geeft weer waar het POR-bericht en/of documenten terechtkomen:

    tabel

Bij het gebruik van de functie Agent producten versturen in het venster Muteren bedrijfsgegevens worden documenten en berichten dus geplaatst onder het menupad Bureau > Correspondentie > Uitgaand> Klaarzetten voor agent en/of Bureau > Correspondentie Uitgaand > Afdrukken voor agent. Hierop zijn twee uitzonderingen:

 

  1. Als bij de agent de functie Afhandeling Documenten in het venster Inrichting agent, tabblad Documenten en berichten wordt leeggelaten, dan komen de documenten in de standaard uitgaande documentenstroom terecht (zie bovenstaande tabel).
  2. Als er sprake is van eigen incasso volmacht (dus niet door de agent), dan komt het incassodocument voor de verzekeringnemer hooguit terecht onder het menupad Bureau > Correspondentie > Uitgaand > Afdrukken voor agent. Dit gaat nooit mee in de digitale aanlevering.