Efficiënte documentstromenHet bundelen van correspondentie binnen het prolongatieproces die vanuit DIAS Assurantie naar de klant wordt gestuurd, is geautomatiseerd. U kunt nu alle documenten die elektronisch binnenkomen verwerken binnen productvervaardiging (digitaal of fysieke post). Achtergrond documentstromen: de oude methode Bij een prolongatie zijn er twee documentstromen:
Gekoppelde documenten zijn zichtbaar in het venster Nog te behandelen documenten, via de menuoptie . Er zijn hier diverse mogelijkheden:
Om de documenten naar de eindklant te sturen, moeten veel handmatige acties worden uitgevoerd. Bovendien is het gewenst om documenten die voortvloeien uit een uitgevoerde prolongatie, in DIAS Assurantie zelf te bundelen met documenten voor diezelfde eindklant. Achtergrond documentstromen: de nieuwe methode Het doel is om beide genoemde documentstromen niet onafhankelijk van elkaar documenten naar de eindklant te laten sturen, maar deze te bundelen via gemeenschappelijk koppelkenmerken. Het gaat hierbij om de volgende gemeenschappelijke gegevens:
Vanuit DBS zijn daarnaast de volgende kenmerken relevant:
Op basis van de bovengenoemde koppelrubrieken in combinatie met filtering op de genoemde kenmerken in de DBS documenten, zijn documenten voor dezelfde eindklant bij elkaar te vinden. Dit betekent dat:
Het uitgangspunt is dat in beide gevallen productaanvragen met DBS-documenten met de 'juiste' status worden geregenereerd. Dit is van belang voor de verdere afhandeling van de productaanvragen via setmailing, setprinting, EDV (PostEx). Hierdoor kunnen productaanvragen voor een klant (en daarmee de documenten uit de beide stromen) gebundeld worden behandeld via één afdruk of mail. | ||||