Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Schade melden bij standaard afdeling (4.1.0.2)

Bij het melden van een schade wordt standaard altijd een taak aangemaakt. Deze taak wordt daarbij voorzien van een afdeling. De gebruiker moest dan altijd zelf een afdeling kiezen uit een lijst op het formulier in het portaal. Dit is niet gewenst, zeker niet voor een eindconsument. Daarom kunt u ervoor zorgen dat bij het melden van schade de bijbehorende taak bij een standaard afdeling binnenkomt. U stelt de standaard afdeling in bij het menu Instellingen, in het blok Schademelding:

schademelding

Selecteer bij Default afdeling voor een taak gekoppeld aan schade de gewenste afdeling door het aan de afdeling gekoppelde nummer te kiezen. De afdelingen hebt u ingesteld in DIAS Assurantie.

Bij het invoeren van een nieuwe schade hoeft de gebruiker in het venster Schade melden, blok Aanvullende informatie niet meer zelf een afdeling te selecteren. Hier wordt nu de standaard afdeling vermeld.

U kunt van de standaard afdeling afwijken. Dit wordt bij Bedrijf beheren, tabblad Rollen, optie Schade, taak: toekennen behandelaar ingesteld.

schade taak

  • Als de gebruiker niet geautoriseerd is bij Schade, taak: toekennen behandelaar dan ziet deze bij het aanmaken van een schade alleen de afdeling die bij de instellingen is opgegeven.
  • Als de gebruiker wel geautoriseerd is bij Schade, taak: toekennen behandelaar dan moet deze bij het aanmaken van een schade een afdeling kiezen uit een selectielijst.