Algemene werking tabellen
Met tabellen kunt u (voor een deel) de keuzen die u kunt maken in Scenario Assurantie aanpassen. Hieronder leest u hoe dit werkt aan de hand van de tabel Titulatuur.
- Het veld Titulatuur vindt u op het tabblad Algemeen van een relatie. Scenario Assurantie heeft hierin standaard twee waarden staan, De heer en Mevrouw. Het veld wordt in de brieven bij de adressering gebruikt. In dit voorbeeld wordt er van uitgegaan dat u de lijst wilt uitbreiden, omdat enkele van uw relaties prijs stellen op een formele adressering.
- Kies in het lint voor . Het venster Code titulatuur verschijnt.
U heeft in dit venster de volgende keuzen:
In het voorbeeld moet er een waarde worden toegevoegd.
- Kies Toevoegen. Het venster wordt toegankelijk.
Het veld Code wordt automatisch gevuld met het eerstvolgende vrije nummer.
- Vul het veld Omschrijving met u de gewenste waarde.
Dit is de tekst die gebruikt wordt binnen Scenario Assurantie, maar ook in correspondentie voor uw relaties zichtbaar zal zijn.
- Kies in het lint van het venster Code titulatuur voor als u wilt zien welke waarden al zijn ingevoerd. Het venster Overzicht verschijnt.
In de standaard van Scenario Assurantie zijn er slechts twee waarden, De heer en Mevrouw. Bij tabellen met veel waarden is het aan te raden de lijst te printen door te kiezen voor en goed na te gaan of de waarde die u wilt toevoegen niet al in de lijst staat, al dan niet onder een iets andere naam. Het herstellen van dubbele waarden die al in gebruik zijn is niet eenvoudig.
Verlaat het overzicht via .
- Kies Bewaar om de wijzigingen op te slaan.
U kunt de nieuwe waarde direct gebruiken.
|