Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

PPR-berichten verwijderen

Ontvangen prolongatieberichten van een verzekeraar kunt u verwijderen. Dit doet u vanuit de inrichting van de betreffende verzekeraar.

Let op!

Wanneer u berichten verwijdert, kunt u dit niet annuleren. Neem eerst contact op met de maatschappij om er zeker van te zijn dat zij, indien nodig, de (juiste) berichten opnieuw verzenden.

Het verwijderen doet u als volgt:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Assurantiën > Verzekeraar.
  2. Kies voor Wijzigen.
  3. Selecteer de betreffende verzekeraar waarvoor u de prolongatieberichten wilt verwijderen.
  4. Activeer het tabblad Prolongatie
  5. Selecteer in de box de prolongatiemaand waarvoor u berichten wilt verwijderen. Deze zal de status Berichten ontvangen hebben.
  6. Kies groep Hulpmiddelen > Opties > Verwijderen berichten.

    Er verschijnt een melding:

    U heeft ervoor gekozen om de binnengekomen prolongatie berichten voor maand (maand) van (gekozen verzekeraar) te verwijderen. Deze handeling kan niet worden teruggedraaid en overige wijzigingen kunnen niet meer worden geannuleerd. Wilt u verder gaan?

  7. Kies Ja om het verwijderen te bevestigen.

De berichten worden verwijderd. De status van de prolongatiemaand in het tabblad Prolongatie is na het verwijderen van de berichten op Initieel gezet. U kunt voor deze maand nieuwe prolongatieberichten ophalen, zie het onderwerp Berichten verzenden en ophalen.