Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Nota's opnieuw afdrukken via Overzicht posten

Van elke boeking die u in Scenario Assurantie maakt, kunt u vanuit het postenoverzicht een nota aanmaken. U neemt dan de actuele postgegevens op in het document. Wanneer er mutaties zijn geweest, kunt u op deze manier geen duplicaat van het originele incassodocument maken.

U maakt het incassodocument als volgt:

  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie. Het venster Toegang relaties wordt geopend.
  2. Selecteer de gewenste relatie.
  3. Klik op de knop Posten. Het venster Muteren posten wordt geopend.
  4. Selecteer de post waarvoor u het incassodocument wilt vervaardigen.

    Ziet u de post niet in de lijst staan? Lees dan het onderwerp Toelichting venster Muteren posten.

  5. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Word. Het venster Aanmaken productaanvraag wordt geopend.
  6. Selecteer in de box Type product de waarde Postgegevens.
  7. Selecteer in de box Te selecteren documenten het document dat u wilt aanmaken.
  8. Klik op OK.

De werkwijze is verder gelijk aan de werkwijze voor andere documenten die u vervaardigt. Zie het onderwerp Documentvervaardiging.