Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Verrekenwijze wijzigen t.b.v. verzamelnota's

Om voor een relatie verzamelnota's te maken, past u de verrekenwijze in de contracten aan. Dit doet u in alle contracten waarvan de posten in de verzamelnota moeten komen. U kunt de verrekenwijze op twee manieren aanpassen:

  • Per contract. Zie het onderwerp Tabblad Algemeen van een assurantiecontract. U past op het tabblad het veld Incasso wijze aan naar Verzamelnota.
  • Voor een aantal contracten tegelijk. Hoe u dit doet is hieronder beschreven.
  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie en selecteer de relatie waarvoor u verzamelnota's wilt maken.
  2. Klik op de knop Relatie.
  3. Activeer het tabblad Financieel.
  4. Selecteer in de onderste box de partijcode Debiteur Assurantiën.
  5. Kies voor Wijzigen. Het venster Financiële afspraak wordt geopend.
  6. Activeer het tabblad Algemeen.

    Inc wijze aanpassen verzamelnota

  7. Selecteer in het blok TE VORDEREN POST
    • (optioneel) in het veld incasso losse post de waarde Verzamelnota.
    • (verplicht voor verzamelnota's) in het veld prolongatie de waarde Verzamelnota.
  8. Kies in het vensterlint voor groep Hulpmiddelen > Incassowijze contracten. Het venster Aanpassen incassowijze contracten verschijnt:

    Deb - Inc wijze verzamelnota

  9. Selecteer in de box Contracten de contracten waarvan u de incassowijze wilt aanpassen. Met de Ctrl-toets selecteert u meerdere contracten.
  10. Klik op OK.
  11. Bewaar de gegevens.

Wanneer u bestaande openstaande posten wilt opnemen in de verzamelnota, moet u deze per post aanpassen. Zie het onderwerp Verrekenwijze in posten wijzigen.