Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Systeemmelding (ECR11)

Tijdens de regresvoering kan Clearinghuis Regres u een systeemmelding sturen. Hierin staat informatie over opgetreden problemen bij de verwerking van de berichten.

U verwerkt de systeemmeldingen als volgt:

  1. Kies in het lint voor Contracten > groep Koppelingen > Volmacht > Verwerken Regresbericht. Het venster Verwerken Regresberichten wordt geopend.

    Venster Verwerken regresberichten

    Meer informatie over dit venster vindt u in het onderwerp Toelichting venster Verwerken regresberichten.

  2. Selecteer het bericht ECR11 – Systeemmelding
  3. Kies Raadplegen. Het venster REGRES: ECR11 Systeemmelding wordt geopend.
  4. Controleer het veld Omschrijving. Hierin ziet u welk probleem is opgetreden in de regresvoering. De omschrijving is gekoppeld aan de waarde in het veld Proces status code. De onderstaande waarden zijn mogelijk. In de tabel is aangegeven of de regresvoering bij de betreffende melding wordt afgebroken.

Code

Omschrijving

Afbreken

V1

Ongevaldatum is een ongeldige datum (DDMMJJJJ)

Nee

V2

Ongevaldatum kan niet in de toekomst liggen

Nee

V3

WAM-code tegenpartij komt niet overeen met deelnemer CR

Nee

V4

Kenteken eigenverzekerde ongeldig

Nee

V6

Kenteken tegenpartij ongeldig

Nee

V11

OVS code ongeldig

Nee

V12

Eén of meer definitieve schadebedragen ongeldig

Nee

V13

Eén of meer definitieve schadebedragen groter dan het toegestane maximum

Nee

V14

OVS code strookt niet met het percentage

Nee

V15

Aansprakelijkheidspercentage ongeldig

Nee

S1

Ongeval reeds eerder aangemeld

Nee

S2

Tegenpartij kon niet worden vastgesteld

Nee

S3

Schademelding geweigerd: indiener geen partij bij dit ongeval

Nee

Af1

Afmelding kon niet aan een openstaand ongeval gekoppeld worden

Nee

Af2

Afmelder geen partij in genoemd geval

Nee

Aa1

Aansprakelijkheidsmelding geweigerd: indiener geen partij bij dit ongeval.

Dit bericht wordt verzonden wanneer er een ECR04 (aansprakelijkstelling) en een ECR07 (schadebedragen) bericht zijn verzonden, maar er nog geen ECR05 matchbericht is verzonden.

Nee

Aa2

Aansprakelijkheidsmelding geweigerd: indiener niet aan de beurt

Nee

Aa3

Aansprakelijkheidsmelding geweigerd: geen openstaand ongeval

Nee

Aa4

Aansprakelijkheidsmelding geweigerd: commentaarveld gevuld bij eerste melding

Nee

Sb1

Definitieve schadebedragen geweigerd: geen openstaand ongeval

Nee

Sb2

Definitieve schadebedragen geweigerd: reeds doorgemeld aan tegenpartij

Nee

Sb3

Definitieve schadebedragen geweigerd: geen partij bij dit ongeval

Nee

M11

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Verkeerde tegenpartij

Ja

M12

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Letsel schade

Ja

M13

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Regresvoering reeds gemeld

Ja

M14

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Meer dan twee partijen betrokken

Ja

M15

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Verkeerde schadedatum

Ja

M16

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: WAM uitsluiting

Ja

M17

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Te hoog schadebedrag(en)

Ja

M18

Definitief geen complete afhandeling: ongeval afgemeld door tegenpartij: Reden: Schade Afhandelings Formulier niet ontvangen van cliënt

Ja

M2

Definitief geen complete afhandeling: te lang geen aansprakelijkheidsmeldingen en/of meldingen van definitieve schadebedragen binnengekomen

Ja

M3

Definitief geen match: maximum aantal aansprakelijkheidsvoorstellen overschreden

Ja

  1. Kies Annuleren.
  2. Selecteer het bericht en klik op Verwerk bericht om het daadwerkelijk te verwerken. De volgende melding verschijnt:

    Dit regresbericht meldt dat u ongeldige gegevens heeft verzonden. Aansprakelijkheidspercentage ongeldig.

    Het venster Muteren schade wordt geopend.

  3. Pas eventueel de schade aan zodat het gemelde probleem zich niet meer voordoet.
  4. Bewaar de gegevens en verzend zo nodig het bericht met de juiste gegevens voor de regresvoering.