Mailing vervaardigen - praktische tips
Om een mailing te laten slagen is het van groot belang om over een aantal zaken vooraf te overleggen. Wat wilt u met een mailing bereiken en hoe u kunt u een mailing het beste inzetten. Hieronder vindt u een aantal tips die u kunnen helpen bij het opstellen van een mailing. Hoe u de mailing maakt, leest u in het onderwerp Mailing vervaardigen.
Boodschap
- Wat is de boodschap?
- Waarom is deze boodschap voor uw relatie interessant?
- Welk doel kunt en wilt u met deze boodschap bereiken?
- Is het zinvol deze boodschap te vertellen?
Doelgroep
- Voor welke relaties is deze boodschap bestemd?
- Wat zijn de gemeenschappelijke kenmerken van deze relaties?
- Wat zijn de gemeenschappelijke 'problemen' van deze relaties?
- Hoe zien de relaties uw kantoor?
Argumenten
- Wat zijn de voordelen van uw kantoor en uw diensten?
- Wat zijn de belangrijkste verkoopargumenten met betrekking tot de boodschap?
- Hoe presenteert u uw bedrijf in uw boodschap?
- Hoe belangrijk is kwaliteit voor uw doelgroep?
- Hoe belangrijk is de prijs voor uw doelgroep?
- Hoe belangrijk is service voor uw doelgroep?
- Welke andere argumenten zijn belangrijk voor uw doelgroep?
Vorm van de mailing
- Wordt de mailing per brief of als e-mail verzonden?
Reactie
- Hoe reageren uw relaties op de boodschap in het beste geval?
- Hoe reageren uw relaties op de boodschap in het slechtste geval?
- Wat zijn voor uw relaties redenen om te reageren?
- Wat zijn voor uw relaties redenen om niet te reageren?
- Hoe zetten u uw relaties aan tot actie?
|