Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Mailing vervaardigen - praktische tips

Om een mailing te laten slagen is het van groot belang om over een aantal zaken vooraf te overleggen. Wat wilt u met een mailing bereiken en hoe u kunt u een mailing het beste inzetten. Hieronder vindt u een aantal tips die u kunnen helpen bij het opstellen van een mailing. Hoe u de mailing maakt, leest u in het onderwerp Mailing vervaardigen.

Boodschap

  • Wat is de boodschap?
  • Waarom is deze boodschap voor uw relatie interessant?
  • Welk doel kunt en wilt u met deze boodschap bereiken?
  • Is het zinvol deze boodschap te vertellen?

Doelgroep

  • Voor welke relaties is deze boodschap bestemd?
  • Wat zijn de gemeenschappelijke kenmerken van deze relaties?
  • Wat zijn de gemeenschappelijke 'problemen' van deze relaties?
  • Hoe zien de relaties uw kantoor?

Argumenten

  • Wat zijn de voordelen van uw kantoor en uw diensten?
  • Wat zijn de belangrijkste verkoopargumenten met betrekking tot de boodschap?
  • Hoe presenteert u uw bedrijf in uw boodschap?
  • Hoe belangrijk is kwaliteit voor uw doelgroep?
  • Hoe belangrijk is de prijs voor uw doelgroep?
  • Hoe belangrijk is service voor uw doelgroep?
  • Welke andere argumenten zijn belangrijk voor uw doelgroep?

Vorm van de mailing

  • Wordt de mailing per brief of als e-mail verzonden?

Reactie

  • Hoe reageren uw relaties op de boodschap in het beste geval?
  • Hoe reageren uw relaties op de boodschap in het slechtste geval?
  • Wat zijn voor uw relaties redenen om te reageren?
  • Wat zijn voor uw relaties redenen om niet te reageren?
  • Hoe zetten u uw relaties aan tot actie?