Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Instellingen GIM beheren

U kunt verschillende GIM Instellingen beheren.

  1. Kies in het lint van Scenario Assurantie voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Assurantiƫn > GIM > GIM Instellingen. U ziet het venster GIM Instellingen.

    SNAG-0250

  2. Vink de velden offerte en/of contract aan. Deze vindt u onder de kop Altijd om een bevestiging vragen bij het verwerken van gegevens voor een.

    Wanneer er voor een contract en/of een offerte een terugkoppeling is, krijgt u een pop-up venster te zien. Hierin ziet u wat er is teruggekomen. U kunt dit bevestigen of annuleren. Wanneer u de vinkvelden leeg laat, worden de gegevens automatisch in Scenario Assurantie geplaatst.

    Zie ook de onderwerpen

  3. Vul de velden Dossiervorming GIM-berichten in.

    Hier kunt u aangeven of de GIM-berichten in een dossier moeten worden geplaatst en zo ja, in welk dossier. Er zijn aparte instellingen mogelijk voor ingaande en uitgaande berichtenvoor offertes, en in- en uitgaande berichten voor overige mutaties. U heeft de volgende mogelijkheden:

Keuze

Uitwerking

Geen dossiervorming

De GIM-berichten worden niet in een dossier geplaatst. Alleen het contract wordt gewijzigd.

Automatisch in standaarddossier

Bij de terugkoppeling van de gegevens uit de GIM-koppeling wordt het bericht automatisch in het standaarddossier opgeslagen. Er wordt niet om een bevestiging gevraagd.

Automatisch in dossier

Als u hiervoor kiest, krijgt u de mogelijkheid om het veld Soort dossier te vullen. U kunt hier een vast soort dossier kiezen waarin de berichten worden opgeslagen, maar niet het standaarddossier. U kunt met de rechtermuisknop een soort dossier toevoegen als het niet in de listbox staat.

Handmatig toewijzen aan dossier

Na het terugkoppelen zal DIAS u vragen een dossier te kiezen waarin het GIM-bericht opgeslagen moet worden.

  • Kiest u voor Automatisch in standaarddossier dan ziet u hier niets van tijdens de verwerking van de mutatie. Na afloop zal echter wel het betreffende bericht in het standaarddossier aanwezig zijn.
  • Kiest u voor Handmatig toewijzen aan dossier dan wordt u bij het opslaan van de mutatie in het volgende scherm gevraagd een keuze te maken voor een dossier, waarin het betreffende bericht vervolgens zal worden opgeslagen.
  1. De knop GIM Configuratie gebruikt u om het Client Certificaat (digitaal paspoort) en de gegevens van de proxy-server te beheren. Zie het onderwerp GIM Configuratie.

De functies van het tabblad Productkoppeling staan beschreven in het onderwerp Producten koppelen via GIM-instellingen.