Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Rubrieken uit filter tonen in DPM

In filters kunt u allerlei gegevens vastleggen. In DPM kunt u aangeven of een rubriek in een filter wel of niet moet worden getoond in DPM wanneer de relatie een nieuw contract wil aanvragen via DPM.

In dit onderwerp wordt verondersteld dat u bekend bent met het werken met filters en het inrichten van filters, zoals beschreven in het onderwerp Filters.

Let op!

  • Vinkveld Tonen in DPM werkt als volgt;
    • U kunt hiermee aangeven welke rubrieken de klant ziet (en dus mag invullen) op het moment dat een klant zelf vanuit DPM een nieuw contract gaat invoeren.
    • Dit veld heeft dus GEEN invloed op het wel/niet tonen van ingevulde gegevens van het contract in DPM.
    • Tenslotte kunt u na goedkeuring van de nieuwe verzekering zelf het restant van de filter-rubrieken invullen en vervolgens exporteren naar DPM, waardoor alle ingevulde gegevens ook zichtbaar zijn voor de klant.
  • Als een rubriek verplicht is gesteld in Scenario Assurantie wordt deze altijd getoond in DPM.
  • Als een rubriek bij een bestaand contract gevuld is in Scenario Assurantie, wordt deze altijd getoond in DPM en zijn deze gegevens ook muteerbaar voor de klant.
  • Eigen gegevens rubrieken worden nooit in DPM getoond.
  • Wijzigingen hebben, na een nieuwe export, direct gevolgen voor wat u ziet in de DPM-schermen, zowel bij bestaande als nieuwe contracten. Er moet dus voorzichtig worden omgesprongen met het wijzigen van het veld Tonen in DPM.
  • Relaties van u die gebruikmaken van DPM kunnen letterlijk de gegevens zien zoals ze in uw administratie zijn opgenomen. Dit betekent dat de inhoud van filter-rubrieken, maar ook van opmerkingsvelden, door een relatie met een DPM-toegangscode gelezen kunnen worden. Zorgt u er daarom altijd voor dat dergelijke gegevens geen waarden bevatten die u liever niet aan uw klanten wilt tonen.

Hieronder is beschreven hoe u gegevens uit filters wel of niet kunt tonen in DPM wanneer de relatie een nieuw contract wil aanvragen via DPM.

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Rubrieken > groep Filters > Filters.
  2. Klik op Wijzigen en selecteer het juiste filter. U ziet in de box Rubrieken in filter een kolom Tonen in DPM.
  3. Selecteer de rubriek die u wilt tonen bij de aanvraag van een nieuw contract.
  4. Plaats een vinkje in het veld Tonen in DPM.

    U kunt dan ook aangeven of de rubriek verplicht gesteld is in Scenario Assurantie, zoals beschreven in het onderwerp Filter verplicht stellen in DPM.

  5. Klik op Bewaar om de gewijzigde gegevens op te slaan.

U kunt nu inrichten welke keuze een relatie kan maken in een uit Scenario Assurantie geëxporteerde keuzelijst. Dit doet u door het inrichten van een Waardebeperking.