Dekking(en) toevoegen aan een collectieve verzekering
In dit onderwerp leest u hoe u dekkingen aan een collectieve verzekering toevoegt.
U kunt in één keer alle dekkingen toevoegen bij alle deelnemers. Of u dekkingen automatisch toe kunt voegen is afhankelijk van de inrichting van het collectieve-verzekeringsproduct:

De dekking wordt automatisch toegevoegd wanneer de volgende velden allemaal zijn aangevinkt:
- Dekking verplicht
- Verplicht bij deelneming
- Dekking beschikbaar in deelneming
Wanneer u aan een bestaand collectief verzekeringscontract een dekking toevoegt, en de deelnemers zijn al gekoppeld aan het contract, krijgt u de mogelijkheid de nieuwe verplichte dekking in alle deelnemingen ineens toe te voegen.
- Kies in het venster Overzicht contracten de collectieve verzekering. De deelnemers moeten al aan het contract zijn gekoppeld.
- Kies Wijzigen en activeer op het tabblad Indeling de box Dekkingen.
- Kies Toevoegen.
- Vul de dekking en de bijbehorende specificaties op de gebruikelijke wijze volledig in. Vergeet hierbij de tabbladen Rekengegevens en Beperkingen niet, wanneer van toepassing.
- Kies Bewaar om de dekkingsgegevens op te slaan.
- Het venster Toevoegen deelnemers verschijnt:

- Selecteer de optie alle werknemers? om de dekking aan alle deelnemingen toe te voegen.
De optie geen enkele werknemer? spreekt voor zich. Kiest u voor te selecteren werknemers?, dan wordt het venster Selecteren deelnemers aan dekking geopend:
- Selecteer de deelnemers door de Ctrl-toets ingedrukt te houden en met de linker muistoets op de betreffende namen te klikken.
- Kies OK en vervolgens Afsluiten.
- Klik op OK. Het venster Specificatie gebeurtenis wordt geopend:

- Selecteer in het veld Gebeurtenis de gebeurtenis en geef in het veld Omschrijving een toelichting op de gebeurtenis.
- Klik op OK om de dekking en de gebeurtenis bij alle deelnemingen toe te voegen.
- Kies Bewaar om de collectieve verzekering op te slaan.
|