Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Gescand document openen en bewerken in viewer MODI

MODI is een documenten-viewer van Microsoft Office. MODI wordt door Microsoft niet meer ondersteund. DIAS Software heeft een nieuwe viewer ontwikkeld die vanaf Scenario Assurantie-versie 3.2.3.1 gebruikt kan worden. Zolang uw documenten nog niet zijn omgezet naar PDF (zie updatebrief Scenario Assurantie-versie 3.2.3.2) kunt u de bestaande MODI-viewer blijven gebruiken.

Scenario Assurantie opent gescande documenten in de viewer Document Imaging van Microsoft Office (MODI). Deze geeft u de volgende mogelijkheden:

  • U kunt de gegevens van een relatie wijzigen als de viewer met een gescand document open staat
  • U kunt het venster van de viewer groter of kleiner maken
  • U kunt verschillende gescande documenten tegelijk openen

Om de gescande documenten te kunnen openen is het noodzakelijk dat MODI geïnstalleerd is per werkstation. Zie het onderwerp Hulpprogramma's installeren.

U kunt met de volgende foutmeldingen te maken krijgen:

  • Bij een onvolledige installatie

    Als u MODI niet heeft geïnstalleerd, krijgt u de volgende melding te zien als u een gescand document wilt openen:

    Het document kan niet worden getoond. Scenario Assurantie gebruikt voor het openen van dit gescande document Microsoft Office Document Imaging. Deze software is niet of niet volledig geïnstalleerd. Neem contact op met uw systeembeheerder.

  • Bij ongekoppelde extenties

    Om MODI te kunnen gebruiken in combinatie met Scenario Assurantie moeten de extensies .tif, .tiff en .mdi zijn geregistreerd en zijn gekoppeld aan MODI. Als dit niet goed is ingericht krijgt u bij het openen van een gescand document onderstaande melding:

    De omzetting van het gevraagde document kan niet voltooid worden. Het uitvoeren van OCR (Optical Character Recognistion) is niet gelukt.

    Ook krijgt u onderstaande melding in beeld:

    Bezig met optische tekenherkenning (OCR) voor gescand document. Even geduld alstublieft.

    Deze kan vastlopen en in beeld blijven staan zonder dat er iets gebeurt.

    In beide gevallen kan dit inhouden dat de extensies niet gekoppeld zijn. Dat kunt u op onderstaande manier oplossen.

    1. Dubbelklik in Windows XP uw bureaublad op Deze computer.
    2. Kies in het venster het menu Extra > Mapopties... > tabblad Bestandstypen.
    3. Controleer of de volgende extensies in de kolom Extensies staan: TIF, TIFF, MDI
    4. Als dit niet het geval is, klik dan op Nieuw.
    5. Het venster Nieuwe extensie maken verschijnt. Klik op Geavanceerd ». Het venster Nieuwe extensie maken wordt geopend.
    6. In het veld Bestandsextensie vult u de ontbrekende extensie in.
    7. In het veld Gekoppeld bestandstype selecteert u voor alle drie de extensies Microsoft Office Document Imaging.
    8. Klik op OK en herhaal eventueel bovenstaande handelingen voor de andere extensies.

    De handelingen moeten op elk werkstation worden uitgevoerd waarbij de registratie en de koppeling van deze extensies ontbreekt.