Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Selecties maken voor de kantoormodule

In de kantoormodule kunt u gegevens van relaties van een subkantoor afschermen voor de medewerkers van andere subkantoren. Dit is beschreven in het onderwerp Instellingen bedrijfsgegevens kantoormodule. Daar kunt u er ook voor kiezen of de medewerkers van een subkantoor zelf selecties mogen maken.

Met selecties is het mogelijk om de gegevens van alle kantoren te raadplegen, en door collectieve mutaties aan te passen.

U kunt alle (sub)kantoren toegang verlenen tot alle gemaakte selecties en zelf selecties laten maken. Als u ervoor kiest om gegevens van kantoren af te schermen, wilt u voorkomen dat een medewerker van het ene kantoor toch de gegevens van een ander kantoor kan opvragen via selecties. U doet dit als volgt:

  1. Autoriseer het maken van selecties. Zie het onderwerp Autorisatie medewerkers voor kantoormodule.
  2. Geef per subkantoor aan met welk bibliotheeknummer gewerkt moet worden. Zie het onderwerp Kantoren aanmaken.
  3. Maak selecties aan voor de subkantoren. In de selectie moet het kantoornummer als criterium worden opgenomen. De selectie plaatst u in de bibliotheek van het subkantoor. Zie het onderwerp Selectiebibliotheken kantoormodule aanmaken.
  4. De medewerkers van de subkantoren kunnen de selecties in de bibliotheek uitvoeren door in het lint te kiezen voor Bureau > groep Selecties > WijzigenSelecteren > Uitvoeren selecties.