Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Tabblad Algemeen van een assurantiecontract

Op het tabblad Algemeen legt u de algemene gegevens van het contract vast. Dit doet u nadat u de gegevens van het tabblad Verzekering heeft gevuld. Zie daarvoor het onderwerp Tabblad Verzekering.

Een gedetailleerde beschrijving van de velden vindt u in het onderwerp Toelichting op de velden van het tabblad Algemeen. Hieronder leest u hoe u het tabblad invult.

  1. Als u een nieuwe verzekering invoert wordt het veld Aanvangsdatum automatisch gevuld met de datum die u hebt ingevoerd in het veld Wijzigingsdatum op het tabblad Verzekering. Controleer het veld Aanvangsdatum. U kunt hier de datum aanpassen, bijvoorbeeld als het een toekomstige verzekering betreft.
  2. Vul het veld Betaaltermijn.
  3. Druk op de Tab-toets. Het veld Hoofdvervaldatum wordt automatisch gevuld. U kunt de datum eventueel aanpassen.
  4. Druk nogmaals op Tab.

    Het veld Prol. datum wordt automatisch gevuld. U kunt de datum eventueel aanpassen.

  5. Vul in het veld Looptijd het aantal maanden in.
  6. Druk op Tab. Het veld Expiratiedatum wordt automatisch gevuld. U kunt deze einddatum eventueel aanpassen.
  7. Selecteer in het veld Verlengen de manier waarop het contract bij de expiratiedatum moet prolongeren.
  8. Selecteer in het veld Incasso door de manier van incasseren van de premie.
  9. Selecteer in het veld Incassowijze de manier waarop de incasso plaatsvindt. Als het veld Incasso door met Maatschappij is gevuld, dan kunt u hier ter informatie invoeren hoe de maatschappij de premie int.
  10. Vul eventueel de overige velden in het venster. Zie hiervoor het onderwerp Velden van het tabblad Algemeen.

Als u de verplichte velden heeft gevuld, kunt u het tabblad Indeling activeren door erop te klikken. Zie het onderwerp Tabblad Indeling.