Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Kantoor inrichten in bedrijfsgegevens

Let op!

Het inrichten van kantoren is niet hetzelfde als het inrichten van de Kantoormodule. Voor informatie daarover, zie het onderwerp Kantoormodule.
U kunt naast verschillende kantoren ook beschikken over verschillende bedrijven en/of over verschillende administraties. Voor het gebruik daarvan moet dit in uw licentie(s) zijn ingericht. Zie hiervoor het onderwerp Licentie voor meer bedrijven inrichten.

U richt u minimaal één kantoor in. U kunt zoveel kantoren extra inrichten als u wilt. De kantoren worden gebruikt bij relaties en contracten, als u verschillende kantoren heeft kunt u op die manier zien en selecteren bij welk kantoor een bepaalde klant hoort. Ook kunt u de kantoorgegevens in uw correspondentie opnemen.

Een kantoor richt u als volgt in:

  1. Kies in het lint voor Beheer > groep Organisatie > Bedrijfsgegevens. Het venster Muteren bedrijfsgegevens wordt geopend.
  2. Selecteer het juiste bedrijf.
  3. Activeer het tabblad Indeling.
  4. Activeer de box Kantoren.
  5. Kies voor Toevoegen. Het venster Muteren kantoren wordt geopend.

    Venster Muteren kantoren

  6. Vul de naam van het kantoor in en de adresgegevens.

    De box Subkantoren is alleen beschikbaar als u over de licentie Kantoormodule beschikt. Zie het onderwerp Subkantoren toevoegen. Dit geldt ook voor het veld Bibliotheek, dat is beschreven in het onderwerp Selectiebibliotheken kantoormodule aanmaken.

  7. Klik op Bewaar om de gegevens op te slaan.