Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Offerte aanvragen via Aplaza (bestaande relatie)

Wanneer u voor een bestaande relatie een offerte wilt aanvragen via Aplaza, doet u dit op onderstaande wijze.

  1. Kies in het lint voor Start > groep Openen > Relatie.
  2. Selecteer met Alt + i Infoknop de juiste relatie.

    Wanneer de relatie nog niet in Scenario Assurantie is geregistreerd, volgt u de stappen in het onderwerp Offerte aanvragen via Aplaza (nieuwe relatie).

  3. Klik in het vensterlint op de knop APLAZA

    Het venster Toegang APLAZA/GIM wordt geopend. Hierin ziet u een overzicht van alle beschikbare koppelingen, zowel van Aplaza als van GIM:

    Image-0020

  4. Kies in de linker kolom de juiste verzekeraar.

    U ziet in de lijst alleen de verzekeraars die bij u voor transacties met Aplaza zijn ingericht.

  5. Kies in de middelste kolom het juiste product.

    Wanneer een product niet in de lijst staat, is dit

    • Bij u nog niet ingericht; of
    • Niet beschikbaar gesteld door de verzekeraar.
  6. Kies in de rechterkolom de juiste functie. U heeft de keuze uit
    • Offerte aanvragen
    • Contract aanvragen

    Wanneer u hier minder keuzes heeft, is dit door de verzekeraar beperkt.

  7. Wanneer er verschillende digitale paspoorten aanwezig zijn, krijgt u hierna de vraag het juiste certificaat te selecteren.
  8. Klik op Uitvoeren.

    Aplaza zorgt ervoor dat u op het extranet van de verzekeraar naar de juiste pagina voor de aanvraag wordt gestuurd. Vul de gevraagde gegevens op het extranet in. Volg hierbij de aanwijzingen van de verzekeraar. Deze verschillen per verzekeraar.

    Tip

    Wilt u tussentijds de transactie verbreken? Zie het onderwerp Aplaza-transactie tussentijds beëindigen.

    Wanneer de transactie is afgerond, krijgt u het venster Einde APLAZA communicatie te zien. Hierin ziet u de vraag:

    Er zijn via Aplaza gegevens geretourneerd voor een contract. Het betreft een (...). Wilt u de gegevens verwerken?

  9. Klik op Ja om de gegevens te verwerken.

    De op het extranet ingevoerde gegevens worden in Scenario Assurantie geplaatst. Wanneer er documenten zijn meegekomen worden deze in het dossier van de relatie geplaatst. Wanneer dit niet automatisch gebeurt, vind u de gegevens onder groep Hulpmiddelen > Opties > GIM bijlagen.

  10. Vul waar nodig de gegevens van het contract aan.
  11. Bewaar de gegevens.