Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Deelnemersadministratie inrichten

Voordat u kunt werken met de deelnemersadministratie, moet u Scenario Assurantie hiervoor inrichten. De inrichting bestaat uit twee delen:

  • De verzekeringen
    • als product bij de verzekeraar inrichten en
    • als contract aan de werkgever koppelen.

    Hierover leest u in het onderwerp Collectieve verzekering toevoegen. Hiervoor heeft u kennis nodig van het inrichten van een verzekeraar, wat is beschreven in het onderwerp Inrichting verzekeraars. Ook moet u bekend zijn met het invoeren van contracten, zoals beschreven in het onderdeel Assurantiën.

  • De deelnemers en de werkgevers als relatie in Scenario Assurantie plaatsen.

    Dit is beschreven in het onderwerp Deelnemers als relatie invoeren. Om dit goed te kunnen doen, moet u weten hoe u relaties invoert in Scenario Assurantie. Zie het onderdeel Relaties.

Of u de relatiegegevens van de werknemers aan de collectieve verzekeringscontracten moet koppelen, is afhankelijk van de volgende punten:

  • Automatische invoer deelnemers.
  • Verplichte deelname

Zie ook onderstaand schema:

Automatische invoer

Handmatige invoer

Verplichte deelname

Automatische koppeling bij de import.

Automatisch toegevoegd bij vastleggen relatieverband werkgever/werknemer.

Facultatieve deelname

Mogelijkheid tot handmatig koppelen na de import.

Handmatig koppelen in het contract.

Zie ook het onderwerp Overzicht verplicht/niet verplicht bij collectieve verzekeringen.