Deelnemersadministratie inrichten
Voordat u kunt werken met de deelnemersadministratie, moet u Scenario Assurantie hiervoor inrichten. De inrichting bestaat uit twee delen:
- De verzekeringen
- als product bij de verzekeraar inrichten en
- als contract aan de werkgever koppelen.
Hierover leest u in het onderwerp Collectieve verzekering toevoegen. Hiervoor heeft u kennis nodig van het inrichten van een verzekeraar, wat is beschreven in het onderwerp Inrichting verzekeraars. Ook moet u bekend zijn met het invoeren van contracten, zoals beschreven in het onderdeel Assurantiën.
- De deelnemers en de werkgevers als relatie in Scenario Assurantie plaatsen.
Dit is beschreven in het onderwerp Deelnemers als relatie invoeren. Om dit goed te kunnen doen, moet u weten hoe u relaties invoert in Scenario Assurantie. Zie het onderdeel Relaties.
Of u de relatiegegevens van de werknemers aan de collectieve verzekeringscontracten moet koppelen, is afhankelijk van de volgende punten:
- Automatische invoer deelnemers.
- Verplichte deelname
Zie ook onderstaand schema:
|
Automatische invoer
|
Handmatige invoer
|
Verplichte deelname
|
Automatische koppeling bij de import.
|
Automatisch toegevoegd bij vastleggen relatieverband werkgever/werknemer.
|
Facultatieve deelname
|
Mogelijkheid tot handmatig koppelen na de import.
|
Handmatig koppelen in het contract.
|
Zie ook het onderwerp Overzicht verplicht/niet verplicht bij collectieve verzekeringen.
|