Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Deelnemers automatisch invoeren als relatie en toevoegen aan het contract

Met de module Importeren Relatiegegevens voegt u deelnemers en deelnemingen automatisch toe aan een collectieve verzekering. Deze module en de licentie hiervoor zijn inbegrepen bij de aanschaf van de licentie Deelnemersadministratie.

Om de gegevens automatisch te importeren moet u de gegevens in een bestand van CSV-formaat (laten) plaatsen. Hierover leest u meer in het onderdeel Importeren relatiegegevens.

U koppelt bij het importeren de werknemers als deelnemer aan de verplichte collectieve verzekering. De deelneming wordt zo aangemaakt, inclusief verplichte objecten, dekkingen en partijen.

Koppelen niet-verplichte collectieve deelnemingen

  1. Vink het veld Registreren als deelneming aan.

    De box Selecteer de collectieve verzekering wordt actief. In deze box worden alleen de niet-verplichte collectieve deelnemingen getoond.

  2. Koppel eventueel de niet-verplichte collectieve deelnemingen.

Bepaling ingangsdatum nieuwe deelnemingen

De ingangsdatum voor verplichte nieuwe deelnemingen is als volgt bepaald:

  • Bij een nieuwe collectieve verzekering is de ingangsdatum van de verzekering de ingangsdatum van de deelneming.
  • Voert u een nieuwe werknemer in, dan
    • is de datum in het veld Sinds in het relatieverband werknemer/werkgever de ingangsdatum van de deelneming;
    • is de systeemdatum de ingangsdatum als er geen datum ingevoerd in het veld Sinds.
  • Ligt de ingangsdatum van de collectieve verzekering in de toekomst, dan wordt de ingangsdatum van de collectieve verzekering aangehouden.