Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Onderdelen van de tekst lay-out

De tekst lay-outs vindt u op verschillende plaatsten en in verschillende vormen terug in Scenario Assurantie terug. Hieronder vindt u daarvan een overzicht.

  • Op uw netwerk

    Scenario Assurantie beschikt over standaard tekst lay-outs. Deze maken deel uit van de initiële data. Daar komt u gewoonlijk niet bij. In Scenario Assurantie kunt u deze standaard lay-outs importeren. U maakt dan een kopie die u in Scenario Assurantie kunt gebruiken en waar nodig kunt aanpassen. Wanneer uw aanpassingen er toe leiden dat de kopie niet meer bruikbaar is, kunt u altijd een nieuwe kopie maken van een tekst lay-out door deze opnieuw te importeren.

    De kopieën vindt u in de Scenario Assurantie-directories in een aparte directory terug. Deze Wordkop-directory maakt deel uit van de Data-directory. Deze gaat mee in een back-up van de Data-directory.

  • Maken van tekst lay-outs

    De tekst lay-out bestaat uit twee delen:

    • De kenmerken waarmee u de verwerking van een tekst lay-out aanstuurt.
    • Het Word-sjabloon waarmee u de inhoud van een product bepaald.

    U benadert beide delen door in het lint te kiezen voor Beheer > groep Inrichting > Administratie > Lay-outs > Tekst lay-out. Op de inrichting daarvan ligt de nadruk in dit onderdeel van het handboek.

  • Maken van producten

    U gebruikt de tekst lay-outs vanuit diverse vensters in Scenario Assurantie. Vaak gebruikt u hiervoor het Word-icoon: Knop Word

    Dit vindt icoon u bijvoorbeeld ook terug in de widget Relatiegegevens.

    U maakt via dat icoon een productaanvraag. Het vertrekpunt waar u op Knop Wordklikt bepaalt welke gegevens in tekst lay-outs beschikbaar zijn. De tekst lay-out die u kiest bepaald de inhoud van het product.

  • Productaanvragen in Uitgaande correspondentie

    De productaanvraag bestaat uit drie stadia:

    • Nog opmaken

      De fase Nog opmaken wil zeggen dat er is vastgelegd welke tekst lay-out kenmerken en welke gegevensvelden moeten worden samengevoegd. Wanneer u de gegevens of het Word-sjabloon nog aanpast, worden de gewijzigde gegevens verzonden.

    • Nog afdrukken

      In deze fase zijn het Word-sjabloon en de gegevens uit Scenario Assurantie al samengevoegd. Wanneer u nu iets wijzigt in de tekst lay-out of in de gegevens die in het product zijn opgenomen, wijzigt dit niet meer in het product. Wilt u de wijzigingen toch in het product doorvoeren, dan zult u het product moeten verwijderen en daarna opnieuw aanmaken.

      Hier vindt u ook de correspondentie die (via Outlook) nog verzonden moet worden.

    • Klaar

      Het product is afgedrukt. Wanneer een product de status Klaar heeft, kunt u het opnieuw afdrukken. Niet alle producten krijgen de status Klaar.

  • In de dossiers

    Wanneer u ervoor heeft gekozen een product als document in een dossier op te slaan, kunt u via het dossier het document inzien. De documenten die u op deze manier opslaat, worden in de Dossier-directory gezet. Deze moet u daarom ook meenemen in een back-up.

    De koppeling tussen de documenten die u in de dossiervensters ziet en de documenten in de directory is in Scenario Assurantie vastgelegd. Daarom werkt u vanuit de Scenario Assurantie vensters. Door vanuit de Dossier-directories te werken kunt u de koppeling teniet doen. U kunt de documenten dan niet meer vanuit Scenario Assurantie openen. Dit geldt ook voor de tekst lay-outs die in de Wordkop-directory zijn opgeslagen.

Tip

Wanneer u een gemaakt product niet op bovenstaande plaatsen terug kunt vinden, zou het in de ongekoppelde documenten kunnen staan. Deze vindt u bij Bureau > groep Correspondentie > Inkomend > Ongekoppeld.