Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Stappenplan inrichting Aplaza

U kunt uzelf informeren over Aplaza op de website van Aplaza http://www.aplaza.nl. Dat is ook de plaats waar u zich voor Aplaza aanmeldt. Vanaf dat moment komt u in het onderstaande stappenplan terecht:

  • Uw aanmelding wordt doorgestuurd naar het systeemhuis (DIAS Software)
  • U voert de handelingen uit die u zelf als voorbereiding kunt doen. Zie hiervoor het onderwerp Wat u vooraf zelf moet doen.
  • Binnen een week wordt u door een Aplaza-medewerker gebeld om een inventarisatie te maken. Hierbij wordt gekeken of uw hardware en software klaar is voor het gebruik van Aplaza. Denk daarbij aan:
    • Of het digitaal paspoort al aanwezig is
    • Met welke verzekeraars u zaken doet
    • Versienummers van de benodigde software
    • Welke gebruikers van Aplaza gebruik mogen maken
    • Of u van GIM gebruik maakt
  • Aan het einde van de inventarisatie krijgt u te horen of de installatie van Aplaza plaats kan vinden, of dat er eerst nog andere voorbereidingen moeten worden gedaan. Wanneer dat laatst het geval is, krijgt u te horen wat u nog moet doen.
  • Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Op die datum zal de installatie worden uitgevoerd.
  • U ontvangt van DIAS Software een document met stappen die u zelf moet uitvoeren voor de installatie.
  • U wordt gebeld met de vraag of u de voorbereidende stappen heeft uit kunnen voeren. Als u daarbij tegen problemen bent opgelopen, kan eventueel de afspraak voor de installatie worden uitgesteld.
  • Uw Scenario Assurantie-licentie wordt aangepast. De aangepaste licentie wordt automatisch opgehaald wanneer u Scenario Assurantie opstart na de aanpassing.
  • U wordt op de afgesproken datum gebeld door een medewerker van het Aplaza-team. Zij zullen u vragen een inbelverbinding te maken (met SimpleHelp). Hiervoor moet een PC beschikbaar zijn. Het inbellen kan enkele uren duren. U hoeft hierbij zelf niet voortdurend aanwezig te zijn.

    Zie ook het onderwerp Wat u bij de installatie kunt verwachten.

  • Waar nodig zal uw inrichting van verzekeraars en producten worden aangevuld om de transacties via Aplaza soepel te laten verlopen.
  • Wanneer u DBS heeft aangevraagd, wordt dit ook voor u ingericht. Hou hiervoor uw ABZ-postbusnummer bij de hand. Zie ook het onderwerp Documenten en Berichten Service.
  • Nadat Aplaza is geïnstalleerd, zal de koppeling door de medewerker van het Aplaza-team getest worden.
  • U kunt uw eerste transactie met Aplaza uitvoeren.