Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Venster Activeren tijdregistratie

Het is belangrijk dat de urenregistratie zo zuiver mogelijk is. U moet daarom zelf zorgen dat bijvoorbeeld het venster met relatiegegevens geopend is als u voor een bepaalde relatie werkzaamheden verricht. Het kan voorkomen dat u tijdens uw werkzaamheden voor een relatie wordt onderbroken, bijvoorbeeld omdat uw gegevens van een andere relatie wilt opzoeken. De tijdregistratie van de eerste relatie wordt gepauzeerd zodra u het venster van de andere relatie opent. U kunt dit zien in het venster Activeren tijdsregistratie.

Ook kunt u de tijdregistratie pauzeren als u iets anders gaat doen buiten Scenario Assurantie, bijvoorbeeld een overleg of de lunchpauze. Dit doet u eveneens in het venster Activeren tijdsregistratie.

Het venster Activeren tijdregistratie ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

Venster Activeren tijdregistratie

Een uitgebreide uitleg hiervan leest u in het onderwerp Toelichting venster Activeren tijdregistratie.

Het venster Activeren tijdregistratie opent u door in het lint te kiezen voor Start > groep Wisselen > Tijdsregistratie: Knop Tijdsregistratie

U kunt de actieve tijdregistratie pauzeren. Dit doet u als u de werkzaamheden onderbreekt en niet verder gaat met de werkzaamheden voor een andere relatie.

  1. Selecteer de registratie en klik op de knop Pauzeren.
  2. Klik na de pauze op de relatienaam waarmee u verder gaat werken om de tijdregistratie weer te activeren.

    Let op!

    Wanneer u de tijdregistratie stopt door vensters te sluiten, wordt niet automatisch een andere openstaande tijdregistratie geactiveerd. U geeft in het venster Activeren tijdregistratie aan bij welke relatie de tijdregistratie moet worden voortgezet. Alleen als een relatie als laatste overblijft in het venster, wordt deze automatisch geactiveerd wanneer u in de vensters van die relatie verder werkt.