Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Tabblad Taken van het activiteitenoverzicht

In dit voorbeeld wordt er vanuitgegaan dat het activiteiten overzicht standaard wordt getoond bij het opstarten van Scenario Assurantie. Het venster Activiteiten overzicht verschijnt:

Venster Activiteitenoverzicht (tab Taken)

Standaard worden de Taken, Notities en Afspraken van de ingelogde gebruiker getoond tot en met de systeemdatum (de huidige datum).

Op het tabblad Taken staat bovenin het tabblad een aantal zaken die van belang zijn voor de tabbladen Taken, Notities en Afspraken. Op basis van wat u daar invoert worden de taken, notities en afspraken op de gelijknamige tabbladen getoond. Onderstaand is dit beschreven.

Het scherm heeft de volgende velden:

Veld

Omschrijving

Medewerker

Hier wordt automatisch de naam van de ingelogde gebruiker vermeld.

Aanvangsdatum t/m

Dit veld wordt standaard gevuld met de systeemdatum. Desgewenst kunt u een andere datum invoeren. U kunt aangeven tot en met welke datum u taken, notities en afspraken wilt inzien. Met aanvangsdatum wordt de datum waarop of vanaf waar een activiteit moet plaatsvinden bedoeld.

Afdeling

Bij het opstarten van het activiteiten overzicht wordt standaard de Afdeling gevuld waar de medewerker aan gekoppeld is. Als een medewerker aan meer afdelingen is gekoppeld, wordt de afdeling getoond die als default afdeling bij de medewerker is ingericht. Met de informatieknop bij Afdeling kunt u een andere afdeling, waar de medewerker aan gekoppeld is, selecteren. De activiteiten voor de geselecteerde afdeling worden getoond in de verschillende tabbladen.

Incl. Afgehandelde/Aanvangsdatum vanaf

Indien u ook de afgehandelde taken, notities of afspraken wilt inzien, plaatst u een vinkje achter het veld Incl. afgehandelde. Vervolgens kunt u bij Aanvangsdatum vanaf aangeven vanaf welke datum u de al afgehandelde taken, notities of afspraken wenst te zien.

Als u een bepaalde taak niet terug kunt vinden, kunt u tijdelijk de Aanvangsdatum vele jaren vooruit zetten, zodat u alle taken kunt zien.

In de groep Hulpmiddelen wordt een aantal knoppen getoond.

De werking van deze knoppen is op alle drie de tabbladen hetzelfde. Het gaat om de volgende knoppen:

Knop

Functie

Knop Doorzetten/Afhandelen taken

De knop Doorzetten/afhandelen taken kunt u taken/notities en afspraken doorzetten naar een andere medewerker/afdeling. Zie voor meer informatie het onderwerp Doorzetten/afhandelen taken.

Knop Taak/Notitie toevoegen

Voor het toevoegen van een taak, notitie of afspraak kunt u gebruik maken van de knop Taak/Notitie toevoegen (linker knop). Voordat u een taak, notitie of afspraak kunt gaan toevoegen moet u eerst de gewenste box activeren.

Het invoeren van een nieuwe taak c.q. afspraak is beschreven in het onderwerp Nieuwe taak of afspraak invoeren via Muteren Taken.

Over het invoeren van een nieuwe notitie kunt u meer lezen in het onderwerp Notitie toevoegen.

Knop Ahandelen

Met de knop Afhandelen kunt u een taak, notitie of afspraak via de verkorte methode afhandelen. Deze methode is beschreven in de onderwerpen Taak "snel" afhandelen en Notitie versneld afhandelen.

Knop Overzicht

Via de knop Taakoverzicht is het mogelijk om een taakoverzicht te genereren en zonodig af te drukken. De werking is hetzelfde als beschreven in het onderwerp Taakoverzicht.

  • Met de knop Verversen Knop Verversen kunt u het overzicht opnieuw verversen. Dit gebruikt u bijvoorbeeld als u het venster Activiteitenoverzicht open laat staan en in de loop van de dag wilt zien of er nog taken bij zijn gekomen.
  • Voor het wijzigen van een al ingevoerde taak, notitie of afspraak selecteert u deze en kiest u in het lint van het venster Activiteitenoverzicht voor groep Hulpmiddelen > Opties > Taak/notitie wijzigen.
  • Als u Uitgebreid tonen heeft aangevinkt, krijgt u een extra scherm te zien als u een taak selecteert. In dit scherm ziet u in een oogopslag alle gegevens van de taak die in het Activiteitenoverzicht in de kolommen staan:

    Venster Uitgebreid tonen taak uit Activiteitenoverzicht