Licentiegegevens handmatig wijzigen
Als het niet lukt de licentie automatisch of met de knop te wijzigen, kunt u de licentie handmatig aanpassen. U doet dit bijvoorbeeld wanneer
- U tijdelijk geen internetverbinding heeft;
- Er een ingrijpende wijziging in de licentie is geweest.
Om de licentie handmatig in te voeren, heeft u een licentiebrief nodig. Hierin moeten alle gegevens staan van de gewijzigde licentie. De licentiebrief vraagt u aan bij de Afdeling Customer Service. Controleer de brief voordat u de gegevens invoert.
U wijzigt de licentie als volgt:
- Kies in het lint voor . Het venster Muteren licenties wordt geopend:

- Controleer de gegevens op het tabblad Algemeen met de licentiebrief. Pas de gegevens in Scenario Assurantie aan waar nodig.
- Controleer de gegevens in de box onderaan het tabblad Algemeen.

Om de gegevens van het achterliggende venster te controleren:
- Klik met de rechtermuisknop op de bedrijfsnaam.
- Kies de optie . Het venster Bedrijfsgegevens wordt geopend.

Voer hier exact de gegevens in zoals vermeld op het licentieformulier. In het veldRIS relatienummer vult u uw relatienummer bij DIAS Software in.
- Bewaar eventuele wijzigingen in het venster Bedrijfsgegevens.
- Activeer het tabblad Licentiegegevens. Controleer alle velden:
- Plaats een vinkje bij de modulen die op uw licentiebrief staan.
- Verwijder de vinkjes bij modulen die niet (meer) op uw licentiebrief staan.
- Activeer het tabblad Licenties GIM-koppelingen. Controleer dit op dezelfde manier.
- Activeer het tabblad Licentie Webservice. Controleer dit op dezelfde manier.
- Bewaar de wijzigingen.
Ziet u de melding Controlegetal onjuist? Dan heeft u een of meer gegevens onjuist overgenomen van de licentiebrief. Wanneer u er zeker van bent dat alles klopt en u krijgt nog steeds deze melding te zien, kunt u contact opnemen met Customer Support.
U en eventuele andere gebruikers kunnen de wijzigingen pas gebruiken nadat Scenario Assurantie is afgesloten en u opnieuw bent ingelogd.
|