Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Licentiegegevens handmatig wijzigen

Als het niet lukt de licentie automatisch of met de knop Knop Ophalen licentiegegevens via webservice te wijzigen, kunt u de licentie handmatig aanpassen. U doet dit bijvoorbeeld wanneer

  • U tijdelijk geen internetverbinding heeft;
  • Er een ingrijpende wijziging in de licentie is geweest.

Om de licentie handmatig in te voeren, heeft u een licentiebrief nodig. Hierin moeten alle gegevens staan van de gewijzigde licentie. De licentiebrief vraagt u aan bij de Afdeling Customer Service. Controleer de brief voordat u de gegevens invoert.

U wijzigt de licentie als volgt:

  1. Kies in het lint voor Autorisatie > groep Licenties > Invoeren licentie. Het venster Muteren licenties wordt geopend:

    SNAG-0191

  2. Controleer de gegevens op het tabblad Algemeen met de licentiebrief. Pas de gegevens in Scenario Assurantie aan waar nodig.
  3. Controleer de gegevens in de box onderaan het tabblad Algemeen.

    SNAG-0192

    Om de gegevens van het achterliggende venster te controleren:

    1. Klik met de rechtermuisknop op de bedrijfsnaam.
    2. Kies de optie Wijzigen. Het venster Bedrijfsgegevens wordt geopend.

      SNAG-0193

      Voer hier exact de gegevens in zoals vermeld op het licentieformulier. In het veld RIS relatienummer vult u uw relatienummer bij DIAS Software in.

  4. Bewaar eventuele wijzigingen in het venster Bedrijfsgegevens.
  5. Activeer het tabblad Licentiegegevens. Controleer alle velden:
    • Plaats een vinkje bij de modulen die op uw licentiebrief staan.
    • Verwijder de vinkjes bij modulen die niet (meer) op uw licentiebrief staan.
  6. Activeer het tabblad Licenties GIM-koppelingen. Controleer dit op dezelfde manier.
  7. Activeer het tabblad Licentie Webservice. Controleer dit op dezelfde manier.
  8. Bewaar de wijzigingen.

    Ziet u de melding Controlegetal onjuist? Dan heeft u een of meer gegevens onjuist overgenomen van de licentiebrief. Wanneer u er zeker van bent dat alles klopt en u krijgt nog steeds deze melding te zien, kunt u contact opnemen met Customer Support.

U en eventuele andere gebruikers kunnen de wijzigingen pas gebruiken nadat Scenario Assurantie is afgesloten en u opnieuw bent ingelogd.