Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Taken gebruiken

In Scenario Assurantie is een taak een uit te voeren handeling. Bij het aanmaken van een taak legt u vast wanneer deze handeling uitgevoerd moet worden. De taak zal zichtbaar worden in het activiteitenoverzicht van de afdeling of medewerker die de taak moet uitvoeren.

Als een taak is uitgevoerd, handelt u deze af. U kunt er voor kiezen de afgehandelde taak in een dossier op te slaan. Afhankelijk van het soort taak kan er een vervolgtaak worden aangemaakt.

Scenario Assurantie kent de volgende soorten taken:

  • een eenmalige losse taak.
  • een eenmalige losse afspraak. Een afspraak is een taak met een vaste datum en tijd. U ziet deze terug in de afsprakenwidget.
  • een repeterende losse taak. De taak wordt periodiek herhaalt. Zie het onderwerp Repeterende taak invoeren.
  • een samengestelde taak.
  • een planningonderdeel. Deze taken maken deel uit van een planning. Een planning of workflow richt u van tevoren in. Deze kunt u steeds hergebruiken. De vervolgtaak is afhankelijk van de manier waarop u de actuele taak afhandelt. Hierover leest u in het onderwerp Nieuwe planning inrichten.

Taken kunt u altijd handmatig aanmaken. U kunt taken ook koppelen aan een evenement-actie, waardoor u deze bij bepaalde handelingen automatisch in het evenementenvenster ziet staan. Dit richt u in bij de evenementen, zie het onderwerp Evenementen inrichten.