Campagneresultaten definiëren
Voor de verschillende soorten campagnes kunt u resultaten definiëren. Dit is een status van de campagne. Voordat u dit gaat inrichten, is het belangrijk dat u de workflow van een campagne voor ogen heeft.
In totaal heeft u vier sets resultaten die u in moet richten als u van alle soorten campagnes gebruik wilt maken:
Type campagne:
|
Commerciële campagne
|
Beheercampagne
|
Type selectie:
|
|
|
Relatie
|
Set 1
|
Set 2
|
Contract
|
Set 3
|
Set 4
|
De resultaten richt u als volgt in:
- Kies in het lint voor . Het venster Muteren campagne resultaten wordt geopend.
- Selecteer in het veld Type campagne het type dat hoort bij de set die u wilt inrichten.
- Selecteer in het veld Type selectie het type dat hoort bij de set die u wilt inrichten.
In de box Campagneresultaten ziet u welke resultaten al zijn ingevoerd voor de gekozen combinatie van type campagne en type selectie.
- Activeer de box Campagneresultaten en kies voor Toevoegen. Het venster Muteren campagne resultaat wordt geopend.

- De velden Type campagne, Type selectie en Volgnummer worden automatisch gevuld.
- Volgnummer 1 is in alle gevallen bestemd voor de status met de betekenis 'initieel'. Vul bij volgnummer 1 het veld Omschrijving met de tekst Initieel (of woord met dezelfde betekenis).
- Volgnummer 2 is altijd bestemd voor de status met de betekenis 'wacht op reactie van de relatie'. Vul bij volgnummer 2 daarom het veld Omschrijving met de tekst Wacht op reactie (of een soortgelijke betekenis). Deze status wordt gebruikt bij het rappelleren op een campagne.
- Volgnummer 3 is altijd bestemd voor de status Negatief met de betekenis 'geen interesse bij de relatie'. Vul bij volgnummer 3 daarom het veld Omschrijving met de tekst Negatief (of een woord met een soortgelijke betekenis).
- Er is geen status voor Gerappelleerd. Bij het rappelleren wijzigt de status niet. Zie verder het onderwerp Rappel.
- U bent vrij in het definiëren van andere statussen.
- Kies voor Bewaar.
- Vul de overige resultaten in voor de set.
- Bewaar de wijzigingen.
- Herhaal het bovenstaande voor de overige sets die u wilt gebruiken voor campagnemanagement.
Voorbeelden van resultaten of betekenissen die u zou kunnen toevoegen zijn. U kunt hier zelf een begrip voor bedenken: het veld is niet zo heel lang.
|