Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Schade beëindigen

Om een schade te beëindigen volgt u onderstaande stappen:

  1. Open de schade zoals beschreven in het onderwerp Schades raadplegen. In plaats van Raadplegen kiest u voor Wijzigen.
  2. Activeer het tabblad Algemeen.
  3. Vul het veld Datum afgehandeld met de datum waarop u de schade beëindigt.
  4. Wijzig het veld Status schade wanneer dit van toepassing is.

    Om te controleren of een schade is afgehandeld en deze de status Beëindigd te geven, gebruikt Scenario Assurantie uitsluitend het veld Datum afgehandeld. U bent dus vrij in uw keuze in het veld Status schade. Deze is alleen van belang voor uw eigen evenementen en administratie. Zie hiervoor ook het onderwerp Evenementen schade.

  5. Voer eventuele andere wijzigingen door.

    Vergeet hierbij niet de eigen gegevens op het Tabblad Bijzonderheden.

  6. Klik op Bewaar om de wijzigingen op te slaan.

  • Wanneer er bij de schade nog openstaande taken en/of notities aanwezig zijn, krijgt u de melding:

    Er staan nog taken en/of notities open. Zolang deze niet afgehandeld zijn is het niet mogelijk om een schade af te handelen.

    1. Handel de openstaande taken of notities af, zie de onderwerpen Taken afhandelen en Notitie afhandelen.

  • Als er sprake is van een schade in de volmacht en er is nog een reservebedrag aanwezig, dan krijgt u hiervan een melding:

    De schade wordt nu afgehandeld. Er is bij één of meer schadedekkingen nog een reservebedrag aanwezig. Dit bedrag wordt nu verwijderd.

    1. Klik op OK
    2. Het reservebedrag wordt verwijderd.

De schade heeft nu de systeemstatus Schade beëindigd gekregen. Het is mogelijk dat u de schade daarom niet meer in het schadeoverzicht terugziet. Wilt u beëindigde schades in het Schadeoverzicht zien, dan kunt u de weergave in de box aanpassen met de optie Selectiecriterium, zie het onderwerp Zoeken in Scenario Assurantie.

Tip

Als u een selectie wilt maken van beëindigde schades, of dit gegeven in een tekst lay-out wilt gebruiken, moet u gebruik maken van het veld DATUM AFGEHANDELD.