Planning automatisch aanmaken
U kunt een planning automatisch aanmaken via een evenement. Hoe u met evenementen werkt, leest u in het onderwerp Evenementen algemeen.
Voorbeeld
In dit voorbeeld is uitgegaan van de aanvraag van offerte.
- Wanneer u een offerte aanmaakt, zet u de status van het contract op Offerte. Met deze status en bijbehorende status TP kunt u een evenement aansturen voor de workflow die hierop volgt. Dit is ook mogelijk als u de offerte via Aplaza of GIM aanvraagt.
- Als de offerte niet wordt geaccepteerd door de relatie, zet u de status van het contract op Beëindigd met een passende status TP. Ook aan deze status kunt u een evenement koppelen, bijvoorbeeld met een taak zodat u na een jaar bij de relatie kunt informeren of hij niet wil wisselen van verzekering.
- Als de offerte wordt geactiveerd, maakt u het contract actief. Ook hiervoor kunt u een evenement aanmaken. Bij een autoverzekering kunt u aan het volgende denken:
- Wachten op polis en groene kaart
- Aanmelding bij de RDW (met deadline)
- Rappel bij de maatschappij
- Bij het verzenden van de polis en de groene kaart kunt u een Evenement document definiëren. Bijvoorbeeld om na een (half) jaar contact op te nemen met de relatie om naar zijn tevredenheid te vragen. Dit kan ook met een vervolg planningregel bij het afhandelen van de taak voor het verzenden.
|