Hulpprogramma voor vullen kenteken, meldcode, postcode in contracten
Vanaf deze versie is een hulpprogramma beschikbaar waarmee gegevens over kenteken, meldcode en postcode automatisch aan contracten worden toegevoegd. U hebt alleen toegang tot dit hulpprogramma als u over systeembeheerdersrechten beschikt.
Ondeskundig gebruik van hulpprogramma's kan er toe leiden dat gegevens onherstelbaar beschadigd raken of verloren gaan. Overleg altijd eerst met Customer Support over het gebruik ervan. Als in de Online service staat dat u een hulpprogramma moet gebruiken, moet u de instructies goed doorlezen.
- Kies in het lint voor . De volgende melding verschijnt:

- Klik alleen op Ja wanneer u daadwerkelijk een back-up heeft gemaakt.
- Klik in het andere geval op Nee en maak eerst een back-up.
- Mocht bij het uitvoeren van het hulpprogramma iets verkeerd gaan, dan kunt u terugvallen op de back-up. DIAS Software kan de uitwerking van een hulpprogramma niet ongedaan maken; noch kunnen de wijzigingen sinds de vorige back-up teruggehaald worden.
- Hoe u een back-up kunt maken is beschreven in het onderwerp Back-up maken van Dias. - Het venster Hulpprogrammatuur verschijnt. Dit kan enige tijd duren. De hulpprogramma's staan in dit venster op alfabetische volgorde. Selecteer in het venster Hulpprogrammatuur het hulpprogramma HASOBR03 'Vullen kenteken, meldcode en postcode in CONTR en ASOBG vanuit ASOBR' en klik op OK.
 - U ziet de volgende melding:

Klik op Ja. - U ziet nu het venster Herstel kenteken, meldcode en postcode.

Selecteer de contractstatussen die u wilt aanpassen door het uitvoeren van het hulpprogramma. Klik daarna in het vensterlint op Uitvoeren. - Nadat het hulpprogramma is gedraaid, wordt altijd een logbestand aangemaakt. In veel gevallen zal Customer Support verzoeken dit bestand op te sturen naar DIAS Software. Het logbestand kunt u vinden in ?:\Diamant\Data\Logfiles.
- Sluit het venster met Afsluiten.
|