Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Bij een product optionele velden aan- of uitzetten

Bij de inrichting van een verzekeraar in DIAS Assurantie kunt u ervoor kiezen om optionele productvelden al dan niet te tonen in DIAS Cloud Adviseursportaal. Bijvoorbeeld als u een product vanuit de SUV-inrichting hebt geïmporteerd. U volgt hiervoor de volgende stappen:

  1. Open het venster Product en klik op het tabblad Onderdelen.
  2. Selecteer in het tabblad Onderdelen, box Dekkingen een Soort Dekking, bijvoorbeeld WA.
  3. In het venster Muteren dekking van Product gebruikt u bij het veld dat u wilt wijzigen het rechtenmuismenu en kiest u voor Raadplegen.
  4. In het venster Filter, box Rubrieken in Filter ziet u welke rubrieken wel of niet verplicht zijn bij premieverplichte gegevens.

    rubrieken
  5. In dit voorbeeld wordt het optionele veld Bedrag eigen risico geopend.

    rubriek van groep

    U ziet dat de velden Verplicht in dit venster niet zijn aangevinkt. Vinkt u het veld Verplicht wel aan, dan kunt u de velden bij Verplicht voor premieberekening ook aanzetten. Deze kunt u zodoende alsnog verplicht maken voor bepaalde rollen.
  6. In het tabblad Rollen kunt u bepalen dat het veld Bedrag eigen risico voor bijvoorbeeld de rol van Agent wel getoond moet worden in DIAS Cloud Assurantie.

    rol agent
  7. Via het rechtenmuismenu kunt u met de menukeuze Toevoegen meerdere rollen toevoegen. Deze rollen moet u wel eerst zelf inrichten. Dit doet u via de menukeuze Beheer > groep Organisatie > Medewerkers.