Vorig onderwerp

Volgend onderwerp

Inhoud boek

Book Index

Volumebeheer

(Alleen bij licenties DIS en Scannen)

Om te scannen in Scenario Assurantie richt u eerst het Volumebeheer in. Het volume is het fysieke gedeelte van uw netwerk waar u de gescande documenten zult opslaan. Dit kan bijvoorbeeld een externe harde schijf zijn. De benodigde opslagcapaciteit van uw volume is afhankelijk van het aantal te scannen documenten en de grootte van uw portefeuille. Het kan oplopen tot honderden Gigabytes.

U kunt zelf bepalen wat u als volume definieert, maar u moet met het volgende rekening houden:

  • De directory moet voldoende schijfruimte hebben
  • De gebruikers moeten schrijfrechten op de betreffende directory hebben

Voor vragen hierover kunt u terecht bij uw systeembeheerder.

U kunt bij volumebeheer verschillende volumes toevoegen, maar slechts één volume kan het actieve scanvolume zijn. Raakt het opgegeven scanvolume vol, dan kunt u een nieuw scanvolume definiëren door bij een ander of nieuw volume het veld Scanvolume aan te vinken.

Wanneer de ruimte die documenten op de harde schijven innemen te groot wordt, kunt u bestanden op cd of dvd plaatsen. Dit doet u met de functies exporteren en importeren. Deze zijn beschreven in de onderwerpen Scanvolume exporteren en Scanvolume importeren.

Let op!

Het is belangrijk dat u van de locaties die u gebruikt als volume zorgvuldig en met regelmaat een back-up maakt, net zoals u van Scenario Assurantie een back-up maakt.

  1. Kies in het lint Beheer > groep Archief > Overige > Volumebeheer. Het venster Beheren van Volumes verschijnt.

    Venster

  2. U kunt hier een

    Dit is in de desbetreffende onderwerpen beschreven.